Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że Polkomtel naruszył zbiorowe interesy konsumentów i nałożył na spółkę 50,6 mln zł kary za pobieranie dodatkowej opłaty za tzw. video streaming - podał UOKiK w komunikacie.
Urząd podał, że konsumenci, którzy mieli wykupiony dostęp do internetu, musieli dodatkowo płacić za oglądanie treści multimedialnych czy słuchanie radia on-line. Było to 40 groszy za minutę transmisji.
"Zdaniem urzędu, abonenci powinni mieć dostęp do wszystkich portali w ramach posiadanego pakietu. Wynika to z zasady tzw. otwartego internetu – każdy konsument powinien móc korzystać ze wszystkich jego zasobów na równych i niedyskryminacyjnych warunkach. Gdyby wiedział, że nie będzie to możliwe, to mógłby nie zdecydować się na ofertę Polkomtelu. Prezes UOKiK nakazał zaprzestać stosowania tej praktyki" - napisano w komunikacie.
Zdaniem UOKiK dodatkowe opłaty nie były wyjaśnione na fakturze.
"Dodatkowe opłaty nie były wyszczególnione na fakturze – widniały w pozycji: Połączenia i SMS-y wykonane w kraju. Takie działanie wprowadzało konsumentów w błąd, ponieważ dopiero, gdy ktoś przeanalizował biling, orientował się, że musi zapłacić za usługi multimedialne. Praktyka ta była stosowana od 2013 r. do 2017 r. i została zaniechana" - napisano w komunikacie.
UOKiK poinformował, że jego decyzja nie jest prawomocna, operator może się od niej odwołać do sądu.
(PAP Biznes), #CPSseb/ gor/