Blockchain Lab inwestuje w studio komputerowe MadSword, zapowiada tytuły gier i podsumowuje intensywny rok w rozwoju firmy | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
28 sty 2020, 10:58

Blockchain Lab inwestuje w studio komputerowe MadSword, zapowiada tytuły gier i podsumowuje intensywny rok w rozwoju firmy

Blockchain Lab SA, warszawska spółka notowana na rynku alternatywnym NewConnect prowadzonym przez GPW w Warszawie, specjalizująca się w produkcji unikatowych gier wideo na platformy mobilne, PC i konsole, tj. opartych na prawach własności intelektualnej m.in. do postaci i tytułów emitowanych w kanałach Disney’a – w dniu 27 stycznia 2020 roku podjęła współpracę z właścicielami łotewskiego studia MadSword, z siedzibą w Rydze, globalnego producenta gier wideo z portfolio ponad 160 tytułów. Celem współpracy jest realizacja gier wideo na urządzenia mobilne (m.in. iOS, Android), platformy PC, platformy społecznościowe (m.in. Steam, Facebook) oraz urządzenia VR.

MadSword to globalny producent gier wideo. Firma istnieje na rynku od 8 lat i wyprodukowała łącznie ponad 160 gier wideo, i zatrudnia aktualnie zespół produkcyjny w liczbie 15 osób, w pełnym wymiarze czasu pracy. 

Blockchain Lab wraz z twórcami i właścicielami studia MadSword powołają niezwłocznie nową spółkę MadSword Studios, do której MadSword wniesie zespół programistów oraz dotychczasowe pokaźne portfolio ponad 160 gier, wraz z flagową grą strategiczną „Lord of Clans”. Blockchain Lab obejmie 70% udziałów w nowej spółce, zapewniając jej – zgodnie z założeniami – finansowanie maksymalnie do poziomu 1,144 mln zł, do momentu osiągnięcia przez spółkę tzw. break-even point (próg rentowności), co jest planowane w bieżącym roku.

Zgodnie z zapisami umowy o współpracy Blockchain Lab posiada opcję kupna dodatkowych 10% akcji w nowej spółce MadSword Studios za 40 000 akcji Blockchain Lab, po cenie emisyjnej stanowiącej równowartość 1,5 euro w złotych polskich za 1 akcję.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z potencjału, jaki wnosi dla naszej firmy współpraca z MadSword, w efekcie której powiększamy zespół produkcyjny, a przede wszystkim pozyskujemy nowe kompetencje i know-how. Połączone zasoby, doświadczenie i entuzjazm naszych zespołów oraz wykorzystanie synergii, zdecydowanie zdynamizują nasz rozwój. Niezaprzeczalnie ta transakcja to kolejny istotny etap w realizowanej od kwietnia 2019 roku nowej strategii rozwoju Blockchain Lab, który przyczyni się także do zwiększania skali i rentowności biznesu. Portfolio Blockchain Lab wzbogaciło się o flagową grę strategiczną „Lord of Clans”, która jest w końcowej fazie produkcji i jej wersja beta jest spodziewana w czerwcu bieżącego roku. Ponadto, nasz spółka nabyła prawa własności intelektualnej do ponad 160 gier z portfolio MadSword, co daje możliwość wykorzystania silników tych gier do innych produkcji Blockchain Lab. W dorobku MadSword są również tytuły posiadające walor edukacyjny, które pozwalają uczyć się przez zabawę. Wpisują się one idealnie w naszą strategię, aby dostarczyć wartościową rozrywkę dla całej rodziny” – powiedział Jarosław Zeisner, Wiceprezes Zarządu / COO, Blockchain Lab.

Podsumowanie strategicznych transakcji Blockchain Lab w 2019 roku

W 2019 roku Blockchain Lab zrealizowała kilka strategicznych transakcji, które niewątpliwie zdynamizowały rozwój Spółki:

W październiku 2019 roku Blockchain Lab zawarła umowę z Cyber Group Studios, z siedzibą w Paryżu (Francja), wiodącym globalnym producentem i dystrybutorem animowanych filmów i seriali telewizyjnych dla dzieci i młodzieży oraz partnerem biznesowym Disney Corporation, Warner Media, Discovery Networks i innych. W jej efekcie – Blockchain Lab uzyskała pięcioletnią wyłączną licencję na produkcję, wydanie, dystrybucję, sprzedaż oraz promocję gier wideo opartych na znanych animowanych serialach dla dzieci i młodzieży, takich jak „Sadie Sparks” „Taffy” oraz „Pirates Next Door”, emitowanych na całym świecie przez wiodące kanały TV, m.in. Disney Channel, Boomerang, France Television, TeleQubec, Discovery i innych nadawców.

„Na mocy tej umowy zrealizujemy co najmniej dziewięć gier wideo na łącznie dziewięciu platformach dystrybucyjnych. Już w listopadzie 2019 roku rozpoczęliśmy produkcję pierwszych czterech tytułów na urządzenia mobilne: „Sadie Sparks’ Potion Maker”, „Taffy's Food Run”, „Pirates Next Door: The Mad Chase”, „Taffy: Feed the Kitty”. Gry będą wydawane zgodnie z kalendarzem emisyjnym dla ww. animowanych seriali telewizyjnych, przyjętym przez nadawców. Komercjalizacja pierwszych wyprodukowanych gier rozpocznie się w drugim kwartale bieżącego roku. Na podstawie przeprowadzonego sondażu wśród wydawców, nadawców TV i platform dystrybucyjnych – szacujemy, że każda z gier uzyska ekspozycję do wielomilionowej publiczności i będzie miała istotny wpływ na wyniki finansowe Spółki. Dla porównania – dotychczasowe produkcje z wykorzystaniem wymienionych bohaterów seriali TV objętych niniejszą umową, posiadają ponad 270-milionową społeczność” – powiedział Jarosław Zeisner, Wiceprezes Zarządu / COO Blockchain Lab.

Dodatkowo, w październiku 2019 roku Blockchain Lab nabyła udziały w Game Oliver SIA, spółki posiadającej prawa autorskie do aplikacji dla dzieci i młodzieży do nauki języków obcych przez zabawę. Aplikacja działa w oparciu nowatorskie rozwiązanie rozpoznawania obrazu.

„W efekcie przejęcia Game Oliver i silnika aplikacji możemy tworzyć inny typ rodzinnych gier mobilnych służących nie tylko rozrywce, ale również edukacji językowej dzieci i młodzieży. Pierwszym tytułem, który zakłada edukację przez zabawę będzie „Sadie Sparks Magic Words” – dodaje Derrick Ogrodny, Dyrektor Kreatywny / CCO Blockchain Lab.

Zmiana strategii oraz wzmocnienie struktur zarządczych i eksperckich

Zwiększenie dynamiki rozwoju działalności Blockchain Lab i stabilności finansowej Spółki było efektem uzyskania wsparcia ze strony grupy kluczowych inwestorów prywatnych i wzmocnienia Zarządu Spółki oraz Rady Nadzorczej w 2019 roku.

Po przejęciu kontrolnego pakietu udziałów w Blockchain Lab przez spółkę Mobilum Limited, fintech rozwijający produkty i usługi umożliwiające swobodną wymianę dóbr ponad granicami, nastąpiła całkowita zmiana strategii Blockchain Lab. Jednym z kierunków rozwoju Mobilum Limited są produkty i usługi związane z wymianą aktywów w szeroko pojętej branży rozrywki, w której istotnym elementem są gry wideo. Nadrzędnym celem w nowej strategii Blockchain Lab jest budowanie dużej grupy użytkowników / pasjonatów gier video i zaoferowanie im swobodnej wymiany produktów i akcesoriów związanych z tymi grami. Obecnie zespół Blockchain Lab odpowiedzialny za produkcję gier liczy około 30 osób z dorobkiem i doświadczeniem w tym obszarze.

Od kwietnia 2019 roku stanowisko Prezesa Zarządu Blockchain Lab pełni pan Adrian Smarzewski, posiadający 20-letnie doświadczenie zarówno biznesowe (jako członek zarządu spółki oraz przedsiębiorca), jak i organizacyjno-techniczne (jako menadżer zespołów informatycznych i programista), na swoim koncie ma kilkadziesiąt zakończonych sukcesem projektów i wdrożeń dla klientów z wielu branż.

W czerwcu 2019 roku Zarząd Blockchain Lab wzmocnił pan Jarosław Zeisner, który objął funkcję Wiceprezesa Zarządu i Dyrektora Operacyjnego. Jarosław Zeisner posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży e-commerce, retail oraz nowych mediów, był zaangażowany w kilkanaście projektów w funkcjach członka zarządu, menedżera projektu i konsultanta, m.in. ma na koncie pionierskie wdrożenia e-commerce w kultowych polskich sieciach detalicznych Empik i Smyk (empik.com i smyk.com).

Z kolei od listopada 2019 roku funkcję Członków Zarządu Spółki pełnią:

  • Pan Artūrs Pumpurs, który jako współwłaściciel łotewsko-fińskiej firmy Ernest Development Center Ltd.,prowadził projekty: Ernestapp.com, BLE LOCKING oraz Gameoliver.com. Firma Ernest Development Center stworzyła specjalny dział gier, który koncentrował się wyłącznie na tworzeniu gier mobilnych. Arturs Pumpurs doradzał m.in. przy projektowaniu takich gier jak: „Poli Pong”, dostępnej w Appstore, z liczbą 500 tys. pobrań w pierwszym tygodniu od premiery, unikatowej gry biegowej „Hogs Run”, gry strategicznej „Heroes Squad”, internetowej gry hazardowej dla wielu graczy, rozgrywanej w czasie rzeczywistym, „Royal Aces”, układanki „Space Diner” i wielu innych.
  • Pan Derrick Ogrodny, który jest odpowiedzialny za kreację i kontent. Derrick Ogrodny przez ponad 25 lat był związany z mediami w USA, Polsce, Czarnogórze i Emiratach Arabskich; zajmował stanowiska zarówno strategiczne i operacyjne, koncentrując się na zarządzaniu kreacją marki, promocją, branded content, rozwijaniu przekazu; doświadczony producent i menedżer stacji TV (m.in. odpowidał za wprowadzenie kanałów Comedy Central i Nickelodeon do Polski, pełnił funkcję Dyrektora Kreatywnego w MTV Networks Polska i Creative Managera w Discovery Networks CEE).
  • Pan Jānis Innuss, który jest odpowiedzialny za development IT. Jānis Innuss od 2016 roku był dyrektorem technicznym Działu Gier w firmie Ernest Development Center Ltd., której jednym z najnowszych sukcesów jest gra „Professor Oliver”, uznana za jeden z trzech najbardziej innowacyjnych projektów i w 2018 roku otrzymała nagrodę Unicorn Łotewskiej Agencji Inwestycji i Innowacji.

W grudniu 2019 roku Radę Nadzorczą Blockchain Lab wzmocnili uznani menedżerowie, inwestorzy i eksperci:

  • Pan Peter Törnquist, powołany w grudniu 2019 roku, wysokiej rangi menedżer z doświadczeniem w globalnych instytucjach finansowych i funduszach inwestycyjnych; od 2015 roku – Starszy Doradca w CVC Capital Partners, a wcześniej w latach 2003-2015 pełnił funkcję Partnera w CVC Capital Partners; w latach 1997-202 – Dyrektor Zarządzający w Lehman Brothers; w latach 1981-1996 – Dyrektor i Starszy Partner w Bain & Company. W ciągu ostatnich 30 lat pełnił funkcję członka zarządu ponad 15 firm, zarówno spółek publicznych, jak i prywatnych, w tym dużych spółek kapitałowych i start-up’ów.
  • Pan Andrzej Malec, powołany w grudniu 2019 roku; od 2014 roku Partner (of consuel) w Kochański & Partners; w latach 2014-2015 – Rektor Wyższej Szkoły Administracji Publicznej im. Stanisława Staszica w Białymstoku; w latach 2006-2014 – Partner w Kochański & Partners; w latach 2000-2005 – szef centrum usług wspólnych, obsługującego spółki z grup kapitałowych BOS S.A. oraz Mispol S.A.

W październiku 2019 roku Blockchain Lab przeprowadziła emisję 1,7 mln akcji serii H.

Wśród nowych akcjonariuszy spółki jest między innymi pan Andrzej Klesyk, uznany menedżer, inwestor i wizjoner biznesu, w latach 2007-2015 – Prezes PZU SA, w latach 2003-2007 – Wiceprezes i Partner w Boston Consulting Group, w latach 2000-2002 – założyciel i Prezes Inteligo, a od 2016 roku anioł biznesu, inwestor i doradca strategiczny m.in. w projektach dotyczących: prowadzenia finansowania i strukturyzacji działań zmierzających do objęcia prywatnych spółek giełdowych, pozyskania finansowania przez start-upy, doradztwa strategicznego dla międzynarodowych korporacji.

„Gry i szeroko pojmowana rozrywka cyfrowa stały się nieuniknionym składnikiem obecnej rzeczywistości. Zapotrzebowanie na nowości tego rynku rośnie w niesamowitym tempie. Uważam, że Blockchain Lab idealnie wpisuje się potrzeby rynku gier. Spółce udaje się zbudować fantastyczny zespół. Jego kompetencje, entuzjazm i potencjał w połączeniu ze strategią, którą obrała spółka, powinny zaowocować sukcesem” – skomentował Andrzej Klesyk.

Dodatkowo, w październiku 2019 roku Blockchain Lab podpisała umowę z firmą DigiMax, butikiem inwestycyjnym z Kanady, tworzącym konsorcja inwestujące w nowatorskie projekty o spodziewanej wysokiej stopie zwrotu. Celem współpracy jest przeprowadzenie emisji akcji Spółki w formie stokenizowanej (security token offering). Spodziewany termin zamknięcia emisji to przełom trzeciego i czwartego kwartału 2020 roku, zaś oczekiwana kwota pozyskanych środków (tzw. hard cap) to 5 mln USD. Akcje spółki w formie stokenizowanej będą przedmiotem obrotu w Kanadzie i Azji. Pozyskana z emisji kwota pozwoli Blockchain Lab na produkcję wybranych, sprawdzonych wcześniej tytułów na platformy konsol.

O Spółce:

Blockchain Lab SA jest warszawską spółką giełdową, notowaną na rynku alternatywnym NewConnect na GPW w Warszawie, której działalność obejmuje: opracowywanie gier wideo opartych prawach własności intelektualnej na platformy mobilne, PC i konsole; współpraca i budowanie synergii ze studiami komputerowymi, które mają silne tytuły, celem uruchomienia globalnych projektów w dziedzinie gier; inkubowanie unikatowych gier przez zespoły programistów o udokumentowanych osiągnięciach; wdrożenie i uruchomienie unikalnej na rynku platformy wymiany i dystrybucji, umożliwiającej handel produktami / atrybutami między już istniejącymi grami, a także między ich graczami; zapewnienie oprogramowania (tzw. Software Development Kit) dla studiów gier, które chcą udostępnić ich gry do tworzenia, wykorzystywania i wymianę zasobów na platformie dystrybucyjnej Blockchain Lab.

Źródło: Spółka, #BTC

Ostatnie wiadomości