CCC zakłada, że przychody grupy wzrosną do 8,5-9 mld zł do 2022 roku - strategia (opis) | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
29 sty 2020, 12:18

CCC zakłada, że przychody grupy wzrosną do 8,5-9 mld zł do 2022 roku - strategia (opis)

Strategia grupy CCC zakłada wzrost przychodów do 8,5-9 mld zł do 2022 roku. Grupa celuje ponadto w skonsolidowaną rentowność operacyjną (bez wpływu MSSF16) w przedziale 8,5-9,5 proc. oraz rentowność netto w przedziale 7-8 proc. - poinformowała spółka w komunikacie.

Według szacunków grupy, opublikowanych na początku tego roku, przychody w 2019 r. wyniosły ok. 5,84 mld zł i były o 24 proc. wyższe niż rok wcześniej. Marża zysku operacyjnego CCC za ubiegły rok wyniosła ok. 2,1 proc.

Prognozy analityków zebrane przez PAP Biznes zakładają, że przychody CCC w 2020 r. wyniosą 7,2 mld zł, a w 2021 r. mają wzrosnąć do 8,02 mld zł. Konsensusu PAP Biznes zakłada, że marża operacyjna grupy wyniesie 5 proc. w 2020 roku i 5,5 proc. w 2021 roku.

Według strategii CCC, udział przychodów e-commerce ma wzrosnąć do 2022 roku do poziomu 35-40 proc. skonsolidowanych przychodów grupy, w tym sprzedaż realizowana przez spółkę eobuwie. pl ma wynieść ok. 3 mld zł. Rentowność EBITDA eobuwie. pl ma w horyzoncie strategii wynieść 8-10 proc. (bez wpływu MSSF16).

Według wyliczeń PAP Biznes przychody eobuwie. pl za 2019 rok (w tym szacunkowe dane za czwarty kwartał) sięgnęły 1,41 mld zł. Udział przychodów e-commerce w łącznych przychodach grupy CCC wyniósł ok. 25 proc.

Zakładane w strategii nakłady inwestycyjne grupy CCC średniorocznie sięgną 150-200 mln zł, wobec 700 mln zł w 2019 roku.

Dług netto do EBITDA (bez wpływu MSSF16) do 2022 roku ma znaleźć być w przedziale od zera do jednokrotności. Grupa na początku stycznia informowała, że wskaźnik dług netto/EBITDA na koniec 2019 roku wzrósł do 2,9 wobec 1,2 kwartał wcześniej.

W strategii grupa podała, że jej celem jest obniżenie zadłużenia za sprawą wzrostu rentowności operacyjnej.

Grupa chce dążyć także do zwiększenia efektywności wykorzystania kapitału obrotowego poprzez poprawę cyklu konwersji gotówki, tak aby w horyzoncie strategii wynosił mniej niż 100 dni.

Zgodnie z przyjętymi w ramach strategii kierunkami zmian, grupa skupi się na umacnianiu podstawowych 5-6 marek (m.in. Lasocki, Gino Rossi, Sprandi), rozbudowie tzw. oferty fashion, szerszej ofercie "e-commerce only", czy rozbudowie innych kategorii (np. akcesoriów).

(PAP Biznes), #CCC

pr/ kuc/ doa/ ana/

Zobacz także: CCC SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości