Premiera gry Solitaire od Cherrypick Games odbędzie się przełomie Q2/Q3 2020 roku
Cherrypick Games, notowany na NewConnect deweloper gier mobilnych prezentuje pierwsze wyniki z fazy testów najnowszego tytułu – Solitaire, czyli nowej wersji znanego na całym świecie pasjansa. Gra z tygodnia na tydzień notuje coraz wyższe zainteresowanie wśród graczy. W ostatnim tygodniu stycznia zainstalowało ją trzy razy więcej użytkowników niż miesiąc wcześniej. Tytuł zanotował także ośmiokrotny wzrost kluczowego wskaźnika, który mówi o odsetku graczy dokonujących mikropłatności. DAU (dzienna liczba aktywnych graczy) jest obecnie dwukrotnie wyższy niż na początku grudnia ub. roku. Tytuł zadebiutuje na przełomie Q2/Q3 2020 roku.
- Pierwsze wyniki z soft-launch-u naszej autorskiej wersji Solitaire są bardzo dobre. Retencja graczy, czyli wskaźnik, który mówi nam jak często użytkownicy powracają do gry, są tak dobre, jak w przypadku jednej z najpopularniejszych odsłon pasjansa – Solitare: Grand Harvest – informuje Marcin Kwasnica, prezes Cherrypick Games. – Karcianki, zdobywają coraz większą popularność, a pasjans w różnych wersjach to dziś jedna z najbardziej znanych gier z tego gatunku na świecie. Najpopularniejsza odmiana– TriPeaks – jest adoptowana przez coraz większą liczbę producentów gier free-to-play. Tytuły te świętują sukcesy w top listach najbardziej dochodowych gier mobilnych, niektóre z nich generują nawet kilkadziesiąt tysięcy USD dziennie. – dodaje Marcin Kwasnica.
Przykładami są m.in. wspomniane Solitaire: Grand Harvest od Supertreat, czy Solitaire: TriPeaks od GSN Games. Tytuły te wykazują doskonale wyniki i cieszą się coraz większą popularnością wśród graczy.
Jednym z kluczowych wskaźników do oceny potencjału produkcji jest liczba organicznych instalacji, która w przypadku Solitaire, autorstwa Cherrypick Games, wykazuje tendencję wzrostową. W ostatnim tygodniu stycznia odnotowano prawie trzykrotnie wyższy wskaźnik organicznych instalacji gry w porównaniu do wyniku osiągniętego w pierwszym tygodniu grudnia ub. roku. – Ważnym wskaźnikiem jest także odsetek graczy dokonujących mikropłatności, który od grudnia do końca stycznia zwiększył się ośmiokrotnie, co z kolei przekłada się na trzy i półkrotny krotny wzrost średniego przychodu od jednego użytkownika (LTV). Co ważne, retencja graczy utrzymuje się na wysokim poziomie, co przekłada się z kolei na rosnącą liczbę instalacji organicznych, przez co systematycznie zwiększa się dzienna liczba użytkowników aktywnych w naszej grze. Obecnie jest ich już ponad dwa razy więcej niż dwa miesiące temu. – mówi Martin Kwaśnica. – Zwracam uwagę, że nadal mówimy o liczbach testowych i nie rozpoczęliśmy jeszcze działań skierowanych na user acquisition, czyli pozyskiwanie graczy. Mimo tego, obecne dane już teraz pokazują, że gra ma duży potencjał, aby odnieść sukces.
Cherrypick Games obecnie koncentruje się na dodawaniu kontentu do Solitaire oraz dodatkowych funkcji, które urozmaicą rozrywkę. Globalne wydanie tytułu ma nastąpić na przełomie Q2/Q3 2020 roku. Przy wydaniu gry studio nie wyklucza współpracy z zewnętrznym, międzynarodowym partnerem. Obok pasjansa Cherrypick Games rozwija swoją autorską grę z gatunku visual novel – Crime Stories, w której użytkownicy otrzymują książki z interaktywnymi historiami. Losy bohaterów zależą od decyzji podjętych przez gracza – to on współtworzy scenariusz i ma wpływ na dalszy bieg wydarzeń. Data premiery gry zostanie ogłoszona wkrótce.
O Spółce:
Cherrypick Games S.A. zostało założone przez zespół weteranów branży gamingowej z ogromnym doświadczeniem w tworzeniu i sprzedaży gier na wszystkie wiodące platformy sprzętowe. Zespół łączy pasję do gier i wizję tworzenia produktów najwyższej jakości, co pozwala mu realizować własną misję: produkcję najlepszych gier Free2Play. Celem, który postawiło przed sobą Cherrypick Games S.A. jest osiągnięcie pozycji wydawcy o międzynarodowym znaczeniu, którego produkty prezentują najwyższą światową jakość. Firma od początku swojego istnienia współpracuje m.in. z Apple, Google, Amazon, Tencent, BandaiNamco. Ma też status dewelopera i wydawcy Sony Playstation i Microsoft XBOX.
Najważniejsze produkcje spółki to m.in.: My Beauty Spa: Stars & Stories i My Hospital. Łącznie tytuły spółki zanotowały już ponad 23 mln pobrań.
Źródło: Spółka, #CHP
