Przychody Creepy Jar wzrosły w 2019 roku o 50%
O blisko 20% wzrosły przychody ze sprzedaży produktów Creepy Jar w czwartym kwartale ubiegłego roku. W całym 2019 r. sprzedaż na tym poziomie zwiększyła się o ponad 50% osiągając blisko 7 mln zł. Na koniec kwartału spółka zwiększyła stan gotówki w kasie do 6,17 mln zł (z 4 mln zł na koniec III kw. 2019 r.).
Tylko w czwartym kwartale ubiegłego roku przychody ze sprzedaży produktów Creepy Jar wyniosły ponad 2,35 mln zł, co oznacza wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o blisko 20%. W całym 2019 roku poziom ten zwiększył się do ponad 6,98 mln zł, czyli o prawie 51% więcej niż rok wcześniej.
– Jesteśmy zadowoleni z wyników. „Niskie” zyski to efekt przyjętej metody rozliczania kosztów produkowanej gry. Po przekroczeniu prognozowanej sprzedaży 300 000 kopii gry koszty aktualizacji Green Hell widoczne są na bieżąco czyli w pozycji „Usługi obce” nie jak dotychczas – w trakcie jej produkcji kiedy były rozbijane w czasie. Stąd wpływ na zysk spółki. Dla nas ważniejszy jest stan gotówki w kasie, który zwiększył się w czwartym kwartale o 2 mln zł – podsumowuje Krzysztof Kwiatek, prezes Creepy Jar.
Bieżący rok jest dla spółki niezwykle istotny. Już na przełomie marca i kwietnia do sprzedaży trafi bardzo oczekiwany przez graczy tryb co-op Green Hell (whishlista pokazuje ponad 600 tys. potencjalnych zainteresowanych). W podobnym czasie spółka przewiduje premierę gry na konsolę Nintendo Switch. Wersje symulatora przetrwania na konsole PlayStation i Xbox spółka planuje mieć gotowe w trzecim kwartale bieżącego roku. Zarząd Creepy Jar będzie rekomendował również akcjonariuszom przeniesienie notowań akcji spółki na rynek główny GPW, co zadzieje się w drugiej połowie roku. Spółka rozpoczęła również prace nad nowym tytułem. Jego premiera (zawierająca już tryb kooperacji) w wersji PC na platformie STEAM wstępnie planowana jest na II połowę 2021 r.
Przypomnijmy, że pełna wersja GREEN HELL, symulatora przetrwania w dżungli amazońskiej, trafiła do sprzedaży 5 września 2019 r. Od tego czasu w serwisie STEAM pojawiło się ponad 3300 nowych komentarzy, a średnia wszystkich (ponad 7200 w 18 miesięcy) to wciąż 86%. Równie wysoka jest średnia (77%) komentarzy na portalu Metacritic.
O Creepy Jar:
Creepy Jar SA działa na rynku od 2017 roku. Studio specjalizuje się w szeroko rozumianym gamingu i produkuje gry z gatunku survival simulation. Core team Creepy Jar stanowi obecnie 14 osób, których kompetencje uzupełniają wszystkie obszary niezbędne do produkcji gry. Dodatkowo zespół wspomagany jest przez zewnętrznych specjalistów pracujących m.in. nad muzyką, fabułą, outsourcingiem wybranych elementów graficznych. Ambicją Studia jest stworzenie gatunku, który połączy w sobie casualowość gier typu AAA z rozgrywką cenioną przez graczy hardcorowych sięgających po konwencję charakterystyczną dla survival symulatorów. Spółka dedykuje gry komputerom PC oraz konsolom PS4/XboxOne. W przyszłości nie wyklucza możliwości przeportowania produkcji na inne platformy.
Źródło: Spółka, #CRJ
