Zarówno bieżące jak i przyszłe nastroje konsumentów w Polsce są w lutym na niższym poziomie niż miesiąc wcześniej - podał GUS.
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł 1,3 i był o 2,4 pkt proc. niższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.
W odniesieniu do lutego 2019 roku obecna wartość BWUK jest niższa o 4,2 pkt proc.
Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł o 1,6 pkt. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -2,2.
W lutym WWUK osiągnął wartość o 5,4 pkt proc. niższą niż w analogicznym miesiącu 2019 roku.
Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od –100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie. W lutym 2020 r. przeprowadzono 1206 wywiadów w okresie 03-12.02.2020 r. (PAP Biznes)
map/ asa/