Ailleron spodziewa się rozstrzygnięcia przetargu dla Citibanku w USA w '20 | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
27 lut 2020, 13:22

Ailleron spodziewa się rozstrzygnięcia przetargu dla Citibanku w USA w '20

Ailleron widzi potencjał na wzrosty we wszystkich obszarach działalności i spodziewa się w tym roku rozstrzygnięcia przetargu dla Citibanku w Stanach Zjednoczonych, który obecnie jest w fazie RFP, czyli zapytania ofertowego - poinformowali przedstawiciele zarządu na czwartkowej konferencji.

"Rok 2019 r. był wynikowo kiepski, ale jestem optymistycznie nastawiony do przyszłości. Widzimy podstawy do wzrostów w kolejnych latach we wszystkich obszarach" - powiedział prezes Rafał Styczeń.

"Sporo rzeczy poszło nie tak. Dokonaliśmy za silnej inwestycji sprzedażowej LiveBank, mieliśmy wysokie koszty, wyciągnęliśmy wnioski w jakim kierunku LiveBank powinniśmy rozwijać. Wpływ na produkty ma też otoczenie biznesowe" - dodał prezes.

Produkt LiveBank to oprogramowanie zapewniające wirtualny oddział banku, czyli m.in. możliwość kontaktu wideo z doradcami oraz zawieranie transakcji.

W opublikowanym w środę raporcie kwartalnym Ailleron podał, że miał w czwartym kwartale 2019 r. 44,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, 1 mln zł straty operacyjnej oraz 3 mln zł straty netto, w porównaniu do 44,5 mln zł przychodów, 2,3 mln zł zysku operacyjnego, 1,9 mln zł zysku netto w analogicznym okresie roku poprzedniego.

W całym 2019 r. Ailleron miał 140,7 mln zł przychodów (117,7 mln zł rok wcześniej), 4,1 mln zł zysku operacyjnego (6,1 mln zł rok wcześniej) oraz 0,5 mln zł zysku netto (5 mln zł rok wcześniej). EBITDA spadła do poziomu 12,5 mln zł, czyli o 11 proc.

Prezes powiedział, że Ailleron liczy na rozstrzygnięcie uruchomionego przetargu dla Citibanku w Stanach Zjednoczonych w 2020 r.

"Liczyliśmy, że procedura zakończy się w 2019 r., natomiast teraz wiemy, że będzie to w 2020 r. Pracujemy intensywnie, wierzymy, że rozstrzygnięcie będzie w tym roku" - dodał wiceprezes Adam Bugaj.

"Naszym celem jest wygranie przetargu dla Citibanku i zwiększenie liczby klientów w Stanach Zjednoczonych" - powiedział prezes Rafał Styczeń.

Prezes dodał, że obecnie spółka w tym postępowaniu przetargowym jest na etapie RFP (request for proposal), a wartość przetargu szacuje na 30-krotność największego dotychczas wygranego przez Ailleron przetargu.

Odnośnie statusu produktu Robowealth, czyli rozwiązania do zarządzania majątkiem przez klienta detalicznego banku m.in. w zakresie rynków finansowych, zarząd poinformował, że nie udało się go do tej pory skomercjonalizować, ale prowadzone są rozmowy na rynku amerykańskim.

Dominującym segmentem działalności grupy jest Enterprise Services, obejmujący obszar Software Services, czyli dedykowane, kompleksowe rozwiązania informatyczne dla branży finansowej i medycznej oraz obszar Telco Solutions – rozwój i utrzymanie systemów telekomunikacyjnych oraz usług świadczonych w oparciu o własne produkty i platformy telekomunikacyjne.

W segmencie Enterprise Services w 2019 r. zrealizowano sprzedaż na poziomie ok. 91 mln zł, co oznacza wzrost o 28 proc. rdr, a zysk operacyjny wyniósł 14,2 mln zł.

Poprawę wyników zanotowano także w obszarze Hoteltech (produkty dla sektora hospitality, m.in. system zarządzania hotelem oraz moduł zarządzania kanałami sprzedaży dla branży hotelarskiej) - przychody w tym segmencie wyniosły 8,8 mln zł (w porównaniu do 5,3 mln zł w 2018 roku).

W trzecim segmencie działalności – Fintech – poziom zrealizowanych przychodów był w 2019 r. niemal na identycznym poziomie jak w analogicznym okresie 2018 r. i wyniósł 38,6 mln zł. Segment zanotował jednak stratę operacyjną na poziomie 8,6 mln zł.

Segment Fintech obejmuje produkty i usługi dla sektora finansowego, m.in. LiveBank - wirtualny oddział, systemy bankowości internetowej i mobilnej, systemy cyfrowe wpierające sprzedaż skomplikowanych produktów finansowych i leasingowych.

Ailleron podał, że spółka miała zwiększone koszty działalności w tym segmencie związane m.in. z przesunięciem przychodów na kolejne kwartały, wytwarzaniem nowych modułów do produktów, czy startem nowych projektów, których faza początkowa obarczona jest wyższymi kosztami.

Prezes pytany, czy spółka rozważa opcję skoncentrowania się na usługach IT i zostania integratorem rynku w tym zakresie odpowiedział, że na razie nie jest zakładane skupienie się wyłącznie na usługach.

"Obszar usługowy bardzo dobrze się rozwija i mamy potencjał, by zostać takim integratorem, ale widzimy jednak bardzo silny potencjał strony produktowej, w której obszarze jesteśmy w stanie generować wyższe marże. Na razie nie mamy w swojej strategii założenia, by porzucić część produktową i skupić się wyłącznie na usługach" - dodał Styczeń.

Z raportu kwartalnego wynika, że sprzedaż eksportowa grupy wzrosła w 2019 r. do blisko 59 mln zł i osiągnęła dynamikę 48 proc., a Ailleron kładzie nacisk na rozwój w kilku kluczowych dla spółki kierunkach – przede wszystkim są to: Europa Zachodnia, Azja Południowo – Wschodnia oraz Stany Zjednoczone.

(PAP Biznes), #ALL

doa/ ana/

Zobacz także: Ailleron SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości