Analitycy BM mBanku, w raporcie z 26 lutego podnieśli rekomendację dla PKP Cargo do "trzymaj" z "redukuj". Cena docelowa została obniżona do 13,89 zł z 16,4 zł.
Rekomendacja została wydana przy cenie 13,66 zł za akcję. We wtorek o godz. 16.30 za akcję PKP Cargo płacono na GPW 13,40 zł.
"Od naszej negatywnej rekomendacji z listopada 2019 r. kurs PKP Cargo spadł o ponad 35 proc. notując historyczne minima. W międzyczasie miesięczne dane przewozowe potwierdziły spadek wolumenów i udziałów rynkowych spółki również i w 4 kw.'19. Niskie dane przewozowe, presja kosztowa (płace i energia), ciepła zima źle rokująca na 1 kw.'20, słaby sentyment do rynku węglowego – te wszystkie aspekty skłoniły nas do dalszego obniżenia prognoz na rok 2019 i lata kolejne" - napisano.
"Notowania grupy w ostatnich tygodniach były również pod presją doniesień o chęci wprowadzenia przez Niemcy wymogu cichych hamulców jeszcze w tym roku oraz groźby strajku związku zawodowego NSZZ „Solidarność”. Niemniej jednak, naszym zdaniem potencjał spadku kursu obecnie wyczerpał się i w związku z tym podnosimy naszą rekomendację do trzymaj, zaś cenę docelową aktualizujemy o wycenę porównawczą i wyznaczamy na poziomie 13,89 PLN/akcja (16,40 PLN poprzednio)" - dodano.
Analitycy BM mBanku przewidują, że przychody grupy w 2019 roku zmniejszą się do 4,79 mld zł, w 2020 roku wzrosną do 4,95 mld zł, a w 2021 do 5,23 mld zł. EBITDA w 2019 roku ma spaść do 833,9 mln a następnie w latach 2020 i 2021 zmniejszyć się do odpowiednio 764,4 mln zł i 785,3 mln zł. Zysk netto ma zmniejszyć się w 2019 roku do 28,4 mln zł. W latach 2020 i 2021 przewidują odpowiednio 45,5 mln zł i 61,9 mln zł straty netto.
Według analityków pojawiły także pierwsze pozytywne informacje dla grupy: zapowiedź powrotu do pracy wielkiego pieca w Krakowie, prasowe „przypomnienia” o rekordowo wysokich inwestycjach infrastrukturalnych zaplanowanych na najbliższe lata, zapowiedź wprowadzenia programu budowy 100 obwodnic, czy też propozycja uchwalenia ustawy o czasie pracy maszynistów, która może poprawić sytuację konkurencyjną grupy PKP Cargo.
W ich ocenie katalizatorem do zmiany sentymentu wobec spółki mogłoby być również odniesienie się przez zarząd do trudnej sytuacji bieżącej i zaproponowanie środków zaradczych w postaci na przykład zwiększonej dyscypliny wydatkowej i kosztowej.
Autorami rekomendacji są Jakub Szkopek i Piotr Poniatowski. Pierwsze udostępnienie rekomendacji do dystrybucji miało miejsce 26 lutego 2020 o godzinie 08:23.
Depesza PAP Biznes stanowi wyciąg z raportu. W załączniku zamieszczamy plik PDF.
(PAP Biznes), #PKP
epo/ ana/