Gra 112 Operator będzie gotowa do wydania w kwietniu - prezes Games Operators | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
04 mar 2020, 12:50

Gra 112 Operator będzie gotowa do wydania w kwietniu - prezes Games Operators

Gra "112 Operator" jest na ukończeniu i będzie gotowa do wydania w kwietniu 2020 r. - powiedział prezes Games Operators Bartek Gajewski na środowym spotkaniu z dziennikarzami i inwestorami. Prezes ocenił, że liczba oczekujących na zakup gry (wishlista) powinna w ciągu miesiąca wzrosnąć do poziomu 70 tys.

"Czekamy na premierę +Operatora 112+, gra jest już na ukończeniu i będzie gotowa do wydania w kwietniu 2020 r. W dalszej kolejności będzie +Rustler+, który powinien się pojawić w trzecim kwartale oraz +Transport INC+" - powiedział prezes.

"112 Operator" to gra o zarządzaniu służbami ratunkowymi, w którą można grać na mapie dowolnego miasta na świecie. Jest kontynuacją gry "911 Operator". W prezentacji spółka podała, że planowana data premiery tej gry to pierwsze półrocze 2020 r.

"Rustler" to gra akcji, w której gracz wciela się w średniowiecznego drobnego przestępcę, który próbuje zdobyć pieniądze na przeżycie, w "Transport INC" można wcielić się w menadżera firmy transportowej.

Prezes powiedział, że wishlista "112 Operator" rośnie szybciej niż ta "911 Operator", a gracze wyrażają się o grze bardzo pozytywnie.

"Wishlista rośnie stabilnie po ok. 100-150 zapisów dziennie. W ciągu miesiąca powinniśmy mieć wishlistę na poziomie ok. 70 tys." - powiedział Gajewski.

Z prospektu spółki wynika, że stan wishlisty w przypadku gry "112 Operator" wyniósł 52,7 tys. (na koniec grudnia 2019 r.), w przypadku gry "Rustler" 22,8 tys. (na początek lutego 2020 r.), a w przypadku gry "Transport INC" 24,1 tys. oczekujących (na początek lutego 2020 r.).

"Mamy 15 gier w portfolio i kolejne w preprodukcji. W grudniu 2019 r. premierę miała gra Counter Terrorist Agency, a na 2020 r. mamy przygotowane kolejne dziesięć premier" - powiedział prezes Gajewski.

Prezes dodał, że spółka ma zabezpieczony budżet na każdą produkcję, która jest w toku.

"Trzymamy wysoką marżowość. Staramy się, żeby nasze gry były relatywnie +tanie+, w zakresie od ok. 250 tys. zł do 2 mln zł. Zapewnia nam to niskie ryzyko – nawet nieudana produkcja nie odbija się na wynikach finansowych, a sukces przenosi się na większe marże" - powiedział Gajewski.

Strategia spółki zakłada budowę zdywersyfikowanego portfolio gier komputerowych o wysokiej jakości i potencjalnie długim cyklu życia, a spółka posiada zasoby i kompetencje do jednoczesnego nadzorowania produkcji 10–20 gier, co przekłada się na 4 do 8 premier rocznie, w zależności od wielkości i stopnia złożoności gier. Games Operators prowadzi dystrybucję i sprzedaż gier na większości rynków świata. Głównie są to rynki USA, UE (w szczególności Anglia, Francja, Niemcy), oraz Chiny.

Games Operators to producent i wydawca gier komputerowych. Spółka została założona w 2015 r., specjalizuje się w tworzeniu gier typu menedżer-symulator.

Założyciel i prezes spółki, Bartek Gajewski, posiada 50,96 proc. udziału w kapitale zakładowym Games Operators, będąc jej największym akcjonariuszem. Pozostałe akcje są w posiadaniu giełdowej spółki PlayWay (49,04 proc.).

W lutym 2017 r. premierę miała gra "911 Operator", a do końca stycznia 2020 r. gracze łącznie kupili 1,3 mln kopii tej gry, natomiast jej bezpłatną wersję mobilną pobrano ok. 1,6 mln razy. Z prezentacji spółki wynika, że na koniec 2019 r. liczba użytkowników przekroczyła 6,3 mln, a skumulowane przychody ze sprzedaży "911 Operator" wyniosły 10,22 mln zł. Gra ma 86 proc. pozytywnych recenzji na Steam.

W środę opublikowany został prospekt emisyjny spółki Games Operators, zgodnie z którym planuje pozyskać z emisji nowych akcji ok. 7 mln zł. Ofertą objętych jest do 250 tys. nowych akcji serii B oraz do 1 mln akcji serii A, oferowanych przez obecnych akcjonariuszy. Cena maksymalna została ustalona na poziomie 28,50 zł za akcję, a maksymalna wartość oferty wyniesie ok. 35,6 mln zł.

Zapisy dla inwestorów indywidualnych rozpoczną się 5 marca i zakończą 11 marca. Rozpoczęcie procesu budowania księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych rozpoczyna się 4 marca i potrwa do 12 marca. Zgodnie z prospektem, ok. 20 proc. akcji trafi do inwestorów indywidualnych, zaś 80 proc. do inwestorów instytucjonalnych.

Spółka zamierza przeznaczyć kwotę pozyskaną z emisji nowych akcji na realizację przez zewnętrzne zespoły deweloperskie od 7 do 14 kolejnych projektów gier o budżetach całkowitych w zakresie od 250 tys. zł do 2 mln zł. Pozyskane środki z emisji zostaną wykorzystane w latach 2020 – 2022.

(PAP Biznes), #PLW

doa/ gor/

Zobacz także: PlayWay SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Ostatnie wiadomości