Przejdź do treści

udostępnij:

Szacunkowe wyniki finansowe grupy MEDIACAP za 2019 rok

Szacunkowe łączne przychody Grupy MEDIACAP w 2019 wyniosły 134 mln PLN (wzrost o 42% r/r), w tym 28,2 mln PLN przychodów przejętego LifeTube (w marcu 2019) oraz Gamellon (w październiku 2019). Po eliminacji wpływów przejęć, organiczny wzrost przychodów Grupy wyniósł około 12% r/r.

Skonsolidowana EBITDA Grupy w 2019 r.  wyniesie ponad 10,5 mln PLN (+44,6% r/r) bez uwzględnienia pozytywnego efektu MSSF 16.

„Korzystna dynamika EBITDA nie przełoży się jednak na wynik netto, który w 2019 roku pozostaje obciążony przez koszty przeprowadzonych transakcji, wyższej amortyzacji rok do roku (efekt MSSF 16), a także kosztów i amortyzacji wyższych wobec poprzednich okresów nakładów na inwestycje rozwojowe, w tym w szczególności na technologię rozwijaną przez Plastream” - komentuje Jacek Olechowski, Prezes Zarządu MEDIACAP SA.

„W ciągu 12 miesięcy 2019 roku grupa MEDIACAP zmieniła się niemal nie do poznania. Z grupy reklamowo-badawczej stopniowo przekształciliśmy nasz model biznesowy na bardziej nowoczesny i technologiczny, stając się liderem na rynku influencer-marketingu. Przygotowanie transakcji, a potem intensywna integracja zespołów TalentMedia i LifeTube było nie lada wyzwaniem dla całego zespołu. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tempa wzrostu przychodów. Natomiast początek bieżącego roku jest z kolei dla nas czasem strategicznych przemyśleń i analiz, które w efekcie powinny przynieść poprawę rentowności grupy jeszcze w tym roku” – dodaje Jacek Olechowski.

Publikacja zaudytowanego raportu rocznego za 2019 r. zaplanowana jest na 31 marca 2020.

O MEDIACAP:

MEDIACAP SA to notowana na głównym rynku GPW grupa działająca na styku technologii i marketingu. Podstawowe segmenty biznesu grupy to: influencer marketing pod parasolową marką LTTM (poprzez marki: LifeTube, TalentMedia, Gamellon, Mellon Media, hubYT), planowanie i realizacja kampanii reklamowych (Grupa SF, Scholz & Friends Warszawa, The Digitals, EMLAB, Booost), badania rynku i analityka danych (IQS, Opinie.pl, netdive, atenatabs, plastream), marketing gamingowy (Gameset) oraz rozwiązania AI dla retailu (Plastream). Strategia spółki zakłada skupienie na najszybciej rosnących segmentach rynku marketingowego oraz wspieranie wzrostu przez aktywną politykę M&A. Grupa jest jednym z najbardziej aktywnych przejmujących w swojej branży. 

Źródło: Spółka, #MCP

Zobacz także: Mediacap SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: