Mediacap spodziewa się istotnie niższych przychodów w I połowie roku z powodu koronawirusa
Mediacap z powodu koronawirusa przewiduje możliwość zatorów płatniczych i mniejszą liczbę zleceń w pierwszym półroczu 2020 roku, co może przełożyć się na istotnie niższe przychody grupy - poinformowała spółka w komunikacie. Zarząd rozważa też ograniczenie nowych projektów inwestycyjnych w 2020 r.
Mediacap powołał międzyspółkowy sztab kryzysowy, składający się z przedstawicieli różnych komórek organizacyjnych grupy, który będzie miał na celu bieżące reagowanie na zmieniającą się sytuację i minimalizowanie negatywnych konsekwencji wynikających z rozprzestrzeniania się koronawirusa.
Niedawno Mediacap szacował, że przychody grupy ze sprzedaży w 2019 r. wyniosły 133,75 mln zł (+41,8 proc. wobec 2018). Na wzrost sprzedaży największy wpływ miała konsolidacja 28,2 mln zł przychodów przejętego w marcu LifeTube oraz w październiku Gamellon. Po eliminacji wpływu przejęcia organiczny wzrost przychodów Grupy wyniósł 11,9 proc.
Skonsolidowana EBITDA grupy wypracowana w 2019 r. wyniesie ponad 10,4 mln zł (+44,6 proc. r/r) bez uwzględnienia pozytywnego efektu MSSF 16.
Mediacap jest grupą kapitałową działającą na styku marketingu i technologii. Strategia grupy koncentruje się na trzech trendach technologicznych: big data, video online i machine learning.
(PAP Biznes), #MCPpr/
