Przejdź do treści

udostępnij:

Początek '20 słabszy od oczekiwań w turystyce zagranicznej, może mieć negatywny wpływ na wyniki w '20 - WP

Wirtualna Polska ocenia, że początek 2020 r. jest słabszy od oczekiwań w obszarze turystyki zagranicznej, jako powód wskazując rozprzestrzenianie się koronawirusa. Zarząd spodziewa się, że tendencja spadkowa w rezerwacji wycieczek może mieć negatywny wpływ na wyniki finansowe grupy w 2020 r. - wynika z komunikatu prasowego i raportu rocznego WP.

"Początek 2020 roku jest trudny dla holdingu w obszarze turystyki zagranicznej. Spółka Wakacje .pl obserwuje tendencję rezygnacji z zakupów wycieczek, na skutek rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-Cov-2, zwłaszcza do krajów, w których przypadków wirusa zdiagnozowano najwięcej. To może mieć istotne znacznie dla wyników finansowych WP w pierwszym półroczu 2020 roku" - napisano w komunikacie.

W raporcie finansowym za 2019 r. podano, że w przeprowadzonym na początku marca na zlecenie Wakacje .pl badaniu, kiedy informacji o przypadkach zarażeń we Włoszech było więcej, zniechęcenie do wycieczek zagranicznych deklarowało 35 proc. pytanych, przeciwnego zdania było 31 proc.

W badaniu przeprowadzonym w drugiej połowie lutego 2020, jeszcze przed potwierdzonymi przypadkami rozprzestrzeniania się wirusa we Włoszech, niemal połowa pytanych zapewniała, że koronawirus nie zniechęca ich do wyjazdu na wycieczki zagraniczne w 2020 roku.

"Zarząd spodziewa się, że opisana tendencja spadkowa w rezerwacji wycieczek może mieć negatywny wpływ na wyniki finansowe grupy w 2020 roku. Jednocześnie, na moment sporządzania niniejszego raportu zarząd nie jest w stanie precyzyjnie określić wpływu epidemii koronawirusa na pozostałe obszary działalności grupy, w tym zwłaszcza na rynek reklamy" - podano w raporcie finansowym za 2019 r.

Cytowany w komunikacie prasowym prezes Wirtualna Polska Holding Jacek Świderski powiedział, że trudno w tej chwili oszacować, jak długo potrwa obecna, zła sytuacja i jaki będzie miała wpływ na zainteresowanie podróżami w kolejnych miesiącach.

"Nie możemy też precyzyjnie określić, w jaki sposób wpłynie na pozostałe obszary naszej działalności. Trudno na przykład oszacować, czy Polacy chętniej zarezerwują wypoczynek w kraju, czego beneficjentem mogłaby być nasza inna spółka, Nocowanie .pl. Wakacje .pl odpowiadają za kilkanaście procent wyników finansowych holdingu" - dodał prezes.

W czwartek przed sesją Wirtualna Polska opublikowała raport finansowy za 2019 r. W czwartym kwartale przychody grupy wyniosły 189,7 mln zł, EBITDA (wg MSR 17) 61,5 mln zł, EBIT 43,4 mln zł, a zysk netto j.d. 26,9 mln zł. W całym 2019 r. przychody wyniosły 708,7 mln zł, EBITDA (wg MSR 17) 200,6 mln zł, EBIT 129,9 mln zł, a zysk netto j.d. 71,1 mln zł.

Wirtualna Polska to holding technologiczny,prowadzi działalność mediową oraz e-commerce. Posiada specjalistyczne serwisy tematyczne, w branży e-commerce działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje .pl, nocowanie .pl, eholiday .pl), mody (domodi .pl, allani .pl), wyposażenia wnętrz (homebook .pl) i projektowania domów (extradom .pl), usług finansowych (totalmoney .pl) oraz motoryzacji (superauto .pl).

(PAP Biznes), #WPL

doa/ ana/

Zobacz także: Wirtualna Polska Holding SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: