Dino liczy w '20 na wzrost marży EBITDA; zakłada podobny wzrost LFL jak w '19 (opis)
Dino Polska liczy w 2020 r. na wzrost marży EBITDA. Zakłada wzrost sprzedaży LFL na podobnym poziomie jak w 2019 r. - poinformował prezes Szymon Piduch podczas telekonferencji.
"W 2020 oczekujemy podobnego poziomu wzrostu sprzedaży LFL jak w 2019 roku" - powiedział prezes.
W 2019 roku sprzedaż LFL w marketach Dino wzrosła o 11,6 proc.
"Efekty pracy and asortymentem widzimy we wzroście sprzedaży. Pomimo kolejnego etapu wdrażania zakazu handlu w niedzielę (13 dni handlowych mniej), odnotowaliśmy zauważalny wzrost liczby zakupów dokonywanych w naszych sklepach w porównaniu z 2018 rokiem, przy równoczesnym znaczącym wzroście wartości przeciętnego paragonu" - powiedział prezes.
Spółka zakłada też w tym roku wzrost marży EBITDA. W 2019 roku wyniosła ona 9,5 proc., co oznacza wzrost o 0,2 pkt. proc.
"Zakładamy, że uda się utrzymać marżę EBITDA w trendzie wzrostowym. (...) Nie zakładamy jakiejś spektakularnej poprawy, ale na podobnych poziomach jak w latach ubiegłych, co wynika ze wzrostu skali naszej działalności, z poprawy warunków zakupowych" - powiedział prezes.
Jak powiedział Piduch, wzrost wynagrodzenia minimalnego w Polsce na początku 2020 r. jest jednym z czynników, które powinny sprzyjać wzrostowi wydatków konsumenckich. To jednocześnie większe wyzwanie w zarządzaniu stroną kosztową.
"Uważam, że jesteśmy do tego dobrze przygotowani" - powiedział.
Prezes nie chciał się odnosić do bieżącej sytuacji związanej ze zwiększonymi zakupami Polaków w obliczu koronawirusa. Powiedział, że więcej będzie wiadomo po zakończeniu kwartału.
(PAP Biznes), #DNPpel/ ana/
