Przejdź do treści

udostępnij:

LPP chce renegocjować czynsze; planuje zmniejszenie zamówień na kolekcję jesień-zima

Grupa LPP przystąpiła do renegocjacji czynszów w centrach handlowych w związku z decyzją rządu o czasowym ograniczeniu ich funkcjonowania - poinformowała PAP Biznes spółka. LPP pracuje też nad zmniejszeniem zamówień towarów kolekcji jesienno-zimowej.

"Od momentu podjęcia przez nasz rząd decyzji w sprawie ograniczeń w funkcjonowaniu centrów handlowych, przystąpiliśmy do renegocjacji czynszów. Równolegle pracujemy nad planem zmniejszenia zamówień na towar kolekcji jesień-zima 2020" - poinformowało PAP Biznes biuro prasowe LPP.

 

Polski rząd wprowadził od soboty stan zagrożenia epidemicznego w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i zdecydował m.in. o czasowym ograniczeniu działalności galerii handlowych, w których pozostaną otwarte tylko sklepy spożywcze, a także pralnie, apteki i drogerie.

 

Grupa LPP, która ma w portfelu takie marki odzieżowe jak Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, nie komentuje decyzji rządowych.

 

"Wiadomo, że działamy w stanie wyższej konieczności, by zmniejszyć skalę możliwej epidemii" - podała spółka.

 

LPP prowadzi sprzedaż stacjonarną na 25 rynkach. Posiada sieć ponad 1.700 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni ponad 1 mln m kw. Oferta online dostępna jest na 30 rynkach.

 

"Sytuacja na poszczególnych rynkach, na których prowadzimy sprzedaż w salonach naszych marek jest szalenie dynamiczna. Do dziś zmuszeni byliśmy zamknąć wszystkie sklepy w: Polsce, Czechach, Słowacji, Bułgarii, Kazachstanie, Słowenii, Bośni i Hercegowinie, a także na Litwie. Realizowana jest jedynie sprzedaż przez internet" - podało LPP.

 

"W niektórych krajach jak np. w Rumunii czy w Rosji działają lokalne ograniczenia w funkcjonowaniu galerii handlowych. Jednak ze względu na dużą nieprzewidywalność rozwoju sytuacji poza Polską, trudno nam na dziś przewidzieć na ilu jeszcze rynkach zagranicznych zostaną wprowadzone ograniczenia w funkcjonowaniu centrów handlowych i jak długo sklepy te mogą pozostać nieczynne" - dodała spółka.

 

LPP informowało wcześniej w komunikacie, że wprowadzone ograniczenia w otwarciu placówek handlowych będą miały negatywny wpływ na wyniki finansowe grupy LPP, ale spółka na ten moment nie jest w stanie oszacować skali tego wpływu. Grupa spodziewa się wzrostu sprzedaży w sklepach internetowych.

 

W 2019 roku e-commerce stanowił ok. 12 proc. sprzedaży całej grupy.

 

Ryzyko po stronie łańcucha dostaw spółka ocenia jako niskie.

(PAP Biznes), #LPP

 

pel/ ana/

Zobacz także: LPP SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: