Varsav Game Studios publikuje wyniki za 2019 rok
Kluczowe dla ubiegłorocznych wyników były wpływy z gry Bee Simulator. Spółka nie spoczywa na laurach i pracuje nad nowymi projektami. Premiera Giants Uprising w wersji PC planowana jest na 2020 rok. Powstaje też gra o nazwie kodowej Aria, z najwyższym w historii budżetem. Projekt jest w fazie preprodukcji, której zakończenie spodziewane jest na przełomie II i III kwartału.
W 2019 roku przychody Varsav Game Studios wzrosły 18-krotnie do 4,1 mln zł. Zysk netto wyniósł 2,3 mln zł wobec około 3 mln zł straty sprzed roku. Wartość aktywów przekroczyła 10 mln zł (7,7 mln zł na koniec 2018 roku).
Skokowy wzrost sprzedaży jest zasługą wprowadzenia na rynek gry Bee Simulator. Gra zadebiutowała w połowie listopada 2019 roku na platformach Xbox One, PlayStation 4 oraz Nintendo Switch, zarówno w wersji cyfrowej, jak i pudełkowej.
- Miniony rok był przełomowym okresem dla spółki – pod względem produkcyjnym i finansowym. W ramach zawartej umowy z wydawcą gry, spółką BigBen Interactive (obecnie Nacon), uzyskaliśmy blisko 1 mln EUR tytułem realizacji produkcyjnych kamieni milowych. Od dnia premiery (14 listopada 2019 roku) do końca IV kwartału sprzedano 64 tys. sztuk Bee Simulator. Dane od wydawcy nie zawierają sprzedaży pudełkowej z rynków azjatyckich oraz rynku amerykańskiego – mówi Łukasz Rosiński, członek zarządu Varsav Game Studios.
Wpływ na rezultaty spółki miał też wzrost wartości posiadanych akcji spółki Ovid Works. Wartość Ovid zgodnie z ceną sprzedaży przez Spółkę części pakietu oraz na podstawie wyceny dwoma metodami oszacowano na 17,4 mln zł. Varsav Game Studios dysponuje pakietem 32,40% akcji. W wyniku przeszacowania osiągnięto przychody finansowe z tytułu aktualizacji wyceny w kwocie 4,9 mln zł. Ovid Works szykuje premierę gry Metamorphosis, która kreatywnie interpretuje prozę Franza Kafki. Planowana premiera gry to pierwsza połowa 2020 roku. Także w tym półroczu Ovid chce zadebiutować na giełdowym rynku NewConnect.
Sam Varsav Game Studios pracuje nad trzema tytułami. Pierwszy projekt to Giants Uprising. Głównym bohaterem kolejnej po Bee Simulator „gry z innej perspektywy” jest gigant, którego zadaniem jest poprowadzenie powstania gigantów przeciw ludziom, łamiącym ustalony przed wiekami pakt. Giants Uprising to gra, określana przez Spółkę jako „hack&crash”, a najważniejsza jest w niej przyjemność z niszczenia otoczenia i walki z różnorodnymi przeciwnikami – zarówno ludźmi, jak i postaciami dorównującymi wzrostem głównemu bohaterowi. Premiera Giants Uprising w wersji PC planowana jest na 2020 r., a w późniejszym terminie na konsole nowej generacji i urządzenia mobilne.
- Okres produkcji gry Bee Simulator bardzo dużo nas nauczył. Był czasem budowania zespołu, zwiększenia jego kompetencji, pozyskiwania umiejętności w zakresie optymalizacji, certyfikacji oraz portowania gier, który stanowi znakomitą bazę pod przyszłe produkcje studia. Obecnie kluczowa część zespołu produkcyjnego jest zaangażowana w prace na projektem Giants Uprising. Po bardzo udanych targach Gamescom w sierpniu 2019 roku podjęliśmy decyzje o istotnym zwiększeniu zakresu gry, jakości zastosowanych w niej modeli 3D i animacji, silnym rozwinięciu mechanik walki i niszczenia otoczenia, a także wątku historii głównego bohatera – zaznacza Łukasz Rosiński.
Druga z gier to Aria (nazwa kodowa), obecnie rozwijana w ramach pre-produkcji przez 5-osobowy zespół Spółki, we współpracy z czterema zewnętrznymi konsultantami, z dużym doświadczeniem w produkcji gier AAA. Głównym bohaterem Arii będzie zwierzę, które musi wykorzystać wszystkie swoje zmysły, by przetrwać w niesprzyjającym otoczeniu. Zakończenie fazy pre-produkcji zaplanowano na przełom II i III kwartału 2020 roku. Ze względu na założenia dotyczące fabuły, unikalność rozwiązań grywalnościowych oraz jakość wizualną, produkcja będzie miała najwyższy w historii spółki budżet. W związku z realizacją Arii, Spółka planuje także złożenie wniosku o dofinansowanie jego wątku badawczo-rozwojowego.
Trzeci projekt o nazwie AR Kicker jest grą mobilną z wykorzystaniem technologii rozszerzonej rzeczywistości, kreatywnie wykorzystująca mechaniki znane z takich gier, jak: Pokemon Go czy Harry Potter: Wizards Unite. Jest ona połączeniem menedżera piłkarza z elementami gry karcianej i gry akcji w postaci regularnie otrzymywanych przez gracz zadań. Planowane platformy dystrybucji gry to AppStore oraz Google Play. Obecnie spółka prowadzi prace przygotowawcze zmierzające do pozyskania zewnętrznego partnera finansującego lub zdobycia środków na prowadzenie dalszych prac badawczo-rozwojowych nad projektem.
O Varsav Game Studios:
VARSAV Game Studios to producent „gier z innej perspektywy”, zatrudniający obecnie 36-osobowy zespół, wspierany przez weteranów z branży gier. Spółka jest notowana na rynku NewConnect, działalność w branży gier prowadzi od 2017 roku.
Źródło: Spółka, #VAR
