Intersport redukuje koszty; zakłada powrót do porównywalnych obrotów LFL najwcześniej jesienią
Intersport Polska pracuje nad redukcją kosztów we wszystkich obszarach, zakłada powrót do osiągania porównywalnej sprzedaży w ujęciu LFL najwcześniej jesienią - podała spółka w komunikacie.
W wyniku przymusowego zamknięcia sklepów stacjonarnych zlokalizowanych w galeriach handlowych sprzedaż detaliczna, prowadzona dotychczas tradycyjnym kanałem, została przekierowana na sprzedaż internetową, realizowaną głównie z magazynu centralnego. Nieprzerwanie realizowana jest sprzedaż hurtowa z magazynu centralnego. Zarząd podjął decyzję o zawieszeniu bieżących dostaw do jesieni 2020 r. ze względu na wystarczający stan zapasów magazynowych.
Jak podał Intersport, realizowana nieprzerwanie sprzedaż w kanale e-commerce oraz sprzedaż hurtowa pozwalają spółce utrzymać płynność finansową na minimalnym poziomie.
"W związku z nagłym ograniczeniem przychodów ze sprzedaży w sklepach stacjonarnych, spółka podjęła działania zmierzające do maksymalnego przesunięcia bieżących płatności. Spółka złożyła wnioski o odroczenie składek ZUS, podatków, spłat rat kredytów oraz zmniejszenie i odroczenie opłat czynszowych. Zaproponowała również dostawcom przełożenie płatności wg indywidualnych harmonogramów" - napisano w komunikacie.
"Przygotowując się do kontynuacji działalności w nowej rzeczywistości, spółka pracuje nad redukcją kosztów we wszystkich obszarach i dostosowaniem planów rocznych do obecnej sytuacji. Przewidując, że galerie handlowe zostaną uruchomione najwcześniej w maju br., spółka planuje powrócić do osiągania porównywalnych obrotów w ujęciu LFL najwcześniej jesienią 2020 r" - dodano.
W pierwszym okresie zamknięcia galerii handlowych tj. od 14 do 31 marca spółka maksymalnie zoptymalizowała koszty pracownicze poprzez wykorzystanie zaległych urlopów i innych nieobecności usprawiedliwionych. Spółka złożyła również do Państwowej Inspekcji Pracy wniosek o wydłużenie okresu rozliczeniowego godzin pracy. Poza tym zarząd podjął działania w kierunku ograniczenia wszystkich bieżących kosztów.
W związku z ogłoszeniem projektu "tarczy antykryzysowej", spółka zamierza skorzystać z pakietu wsparcia proponowanego przez rząd w zakresie: czasowego zniesienia opłaty w należnościach wobec urzędu skarbowego oraz ZUS; obniżenia czynszów najemców lokali w galeriach handlowych; dofinansowania wynagrodzeń pracowników i uelastycznienia czasu pracy; korzystniejszych zasad rozliczania straty; przedłużenia terminów spłat kredytów bankowych.
Spółka poinformowała jednocześnie, że nie zaprzestała działań zmierzających do formalnego przejęcia sklepów 4Faces. Planowo przebiegają również prace remontowe sklepu zlokalizowanego w centrum handlowym Westfield Arkadia w Warszawie. Jak podano, wszystkie placówki zostaną uruchomione po otwarciu galerii handlowych.
(PAP Biznes), #IPOpel/ ana/
