VRG nie zrekompensuje spadku przychodów do końca roku - prezes
Utrata przychodów VRG, która nastąpi w pierwszej połowie roku, nie będzie możliwa do zrekompensowania w pozostałej części roku - napisał w liście do akcjonariuszy prezes Grzegorz Pilch. W ocenie prezesa, w 2020 roku spółka nie osiągnie dwucyfrowej dynamiki przychodów i zysków. Firma skupi się ograniczeniu kosztów, zmniejszy inwestycje do 15 mln zł.
"Wszystkie sklepy stacjonarne naszej grupy znajdujące się w centrach handlowych zostały zamknięte, a perspektywa ich otwarcia w najbliższym czasie jest niepewna. Oznacza to, iż w okresie ich zamknięcia stracimy ponad 80 proc. naszych przychodów. A po tym okresie, spodziewając się istotnej zmiany sentymentów zakupowych naszych klientów oraz obniżenia popytu konsumpcyjnego przewidujemy, że również po otwarciu sklepów przychody będą niższe" - napisał Pilch.
"Szacujemy, że perspektywa powrotu do poziomów sprzedaży zbliżonych do poprzedniego roku pojawi się dopiero wraz ze startem kolekcji jesiennej. Utrata przychodów, która nastąpi w pierwszej połowie roku nie będzie możliwa do zrekompensowania w pozostałej części roku" - dodał.
W ocenie prezesa obecna sytuacja oznacza, że w 2020 roku, po raz pierwszy od siedmiu lat, spółka nie osiągnie dwucyfrowej dynamiki przychodów i zysków.
VRG zamierza koncentrować się na zachowaniu płynności finansowej i poprawie zarządzania kapitałem obrotowym. Będzie dążyć do ograniczenia kosztów, planuje też zmniejszyć planowane inwestycje do ok. 15 mln zł z 25 mln zł wcześniej. Grupa przystąpi do renegocjacji stawek czynszowych i przyspieszy zamknięcia nierentownych sklepów.
Firma chce skupiać działania na intensyfikacji sprzedaży w sklepach internetowych poprzez optymalizację procesu zakupowego (skrócenie czasu dostawy, ułatwienie zwrotów oraz rozwijanie systemu rekomendacji kolejnych zakupów).
"Przewidujemy, że udział sklepów internetowych w naszych przychodach przekroczy wyraźnie 20 proc." - napisał prezes.
Spółka oczekuje, że w pierwszym kwartale 2020 roku przychody w kanale e-commerce będą stanowiły 24 proc. sprzedaży grupy. Rok wcześniej było to 15 proc.
(PAP Biznes), #VRGkuc/
