PlayWay zanotował istotny wzrost sprzedaży gier w I kw. - prezes | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
07 kwi 2020, 15:07

PlayWay zanotował istotny wzrost sprzedaży gier w I kw. - prezes

PlayWay zanotował istotny wzrost sprzedaży gier w pierwszym kwartale, a dodatkowo - w związku ze skutkami epidemii - do grupy zgłasza się więcej zespołów zainteresowanych współpracą - poinformował prezes Krzysztof Kostowski podczas czatu z inwestorami na stronie StockWatch. Spółka nie planuje zmian w polityce dywidendowej.

"To jest znaczący przyrost (przychodów w pierwszym kwartale - PAP). Na uwagę zasługuje utrzymywanie się dobrej sprzedaży starszych gier, nawet poza okresem wyprzedaży" - napisał prezes.

Dodał, że trwająca epidemia powoduje, że do PlayWay zgłasza się więcej zespołów producentów gier zainteresowanych współpracą z grupą.

"Posiadając tak duże stany gotówkowe i otwartość na nowe zespoły jesteśmy optymalnym portem dla wielu zespołów, które straciły zlecenia" - ocenił.

Kostowski podał również podczas czatu, że obecnie trwają przygotowania do debiutu na GPW około 20 spółek z grupy PlayWay.

Spółka nie planuje zmiany polityki dywidendowej.

"Dla mnie każda wypłata to udowodnienie, że zysk nie jest tylko księgowy, a realny. Mimo, że nie jest to modne, to zysk upatruję w dywidendzie, a nie sprzedaży akcji" - napisał prezes.

Kostowski posiada prawie 41 proc. akcji PlayWay.

Polityka dywidendowa spółki zakłada, że zarząd będzie rekomendował wypłatę za poprzedni rok obrotowy w wysokości minimum 90 proc. zysku netto wskazanego w jednostkowym sprawozdaniu finansowym. W 2019 roku spółka przeznaczyła na dywidendę cały zysk za 2018 rok, a w 2018 roku było to ponad 99 proc. zysku.

Kostowski podał, że z planowanych na 2020 rok premier gier najbardziej liczy na sukces "Junkyard Simulator", "Builders of Egypt" oraz "Bum Simulator". Dodał, że obecnie największą tzw. wishlist (liczba osób zainteresowanych zakupem gry na portalu Steam) mają gry "Bum Simulator" i "Builders of Egypt".

Prezes poinformował, że obecna sprzedaż gry "House Flipper" na konsolach, po słabszym debiucie, zbliża się do poziomów uzyskiwanych przez produkcję "Car Mechanic Simulator".

"Sam debiut CMS konsola był niewątpliwie mocnym otwarciem, a szczyt sprzedażowy HF był słabszy na początku. Badając wykresy już po tygodniu od rozpoczęcia sprzedaży można powiedzieć, że HF zaczyna zbliżać się do sprzedaży CMS z analogicznego okresu" - napisał.

Gra "House Flipper", która 26 lutego miała swoją premierę na konsoli XBox One, po 72 godzinach sprzedaży została pobrana około 5 tys. razy. W czerwcu 2019 roku premierę w wersji na konsole miała inna gra grupy, "Car Mechanic Simulator" - po trzech dniach od debiutu tytuł został kupiony na Xbox ponad 23 tys. razy.

(PAP Biznes), #PLW

kuc/ asa/

Zobacz także: PlayWay SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości