Wpływ popularności serialu Netfliksa na sprzedaż gry "Wiedźmin 3" będzie w tym roku większy niż w 2019 roku - ocenił prezes CD Projektu Adam Kiciński.
"Oczywiście widzimy wpływ, serial Netfliksa jest bardzo popularny, to działa na korzyść, popularność całej marki. Sprzedaż 'Wiedźmina 3' podwoiła się prawie w 2019 roku, ale to stało się głównie dzięki naszej aktywności - serial zadebiutował 10 dni przed końcem roku" - powiedział prezes podczas czwartkowej telekonferencji.
"W tym roku efekt Netfliksa będzie bardziej widoczny, ponieważ wpłynie na cały rok" - dodał.
W grudniu 2019 roku na platformę Netflix trafił pierwszy sezon serialu fantasy "Wiedźmin", którego sukces przełożył się na wzrost sprzedaży gier CD Projektu, opowiadających o przygodach tej samej postaci.
Gra "Wiedźmin 3" po debiucie serialu wróciła na pierwsze miejsce bestsellerów na Steam, a CD Projekt podał 30 grudnia, że tytuł osiągnął rekordową liczbę graczy na Steamie - jednocześnie grało 93,8 tys. osób, więcej niż w okresie bezpośrednio po premierze gry w 2015 roku.
(PAP Biznes), #CDRkuc/ ana/