Mercator Medical może wypłacić w '20 dywidendę z kapitału zapasowego
Mercator Medical rozważy wypłatę dywidendy w 2020 roku. Środki miałyby pochodzić z kapitału zapasowego - poinformowali we wtorek przedstawiciele spółki. Zarząd ocenia, że jest na dobrej drodze do realizacji tegorocznych założeń programu motywacyjnego.
"Jesteśmy zwolennikami dystrybucji środków do akcjonariuszy i będziemy intensywnie rozpatrywać wypłatę dywidendy jeszcze w tym roku" - powiedział podczas wideokonferencji prezes Wiesław Żyznowski.
Jak poinformował zarząd, środki na dywidendę miałyby pochodzić z kapitału zapasowego spółki. W 2019 roku Mercator miał 2,3 mln zł straty netto przypadającej akcjonariuszom jednostki dominującej.
"Analizujemy jeszcze tę sytuację pod kątem umów o finansowanie i na podstawie tego podejmiemy decyzję" - powiedział Witold Kruszewski, członek zarządu ds. finansowych.
Z jego wypowiedzi wynika, że spółka jest spokojna o realizację programu motywacyjnego, który zakłada wypracowanie w 2020 roku 67 mln zł EBITDA i 39 mln zł zysku netto przy przychodach na poziomie 567,5 mln zł.
"Program motywacyjny wydawał się być bardzo ambitny pół roku temu czy jeszcze kwartał temu. Po pierwszym kwartale zrealizowaliśmy ponad jedną trzecią tego programu w zakresie przychodów i czujemy się bardzo bezpiecznie. Jeśli chodzi o wynik EBITDA na poziomie 67 mln czy netto na poziomie 39 mln to możemy powiedzieć, że w obecnej sytuacji ten program wydaje się być możliwy do realizacji" - powiedział wiceprezes Kruszewski.
"Przed nami jeszcze drugi kwartał i drugie półrocze, ale jesteśmy na dobrej drodze" - dodał.
Mercator Medical poinformował we wtorek, że według szacunków miał w pierwszym kwartale 2020 roku około 20,4 mln zł zysku netto wobec 2,9 mln zł straty netto przed rokiem. Grupa szacuje, że przychody wyniosły w tym czasie około 202,7 mln zł wobec 121,2 mln zł rok wcześniej, a EBITDA około 35,2 mln zł wobec 1,8 mln zł przed rokiem.
Spółka podała, że wynikom grupy sprzyjają zmiany na globalnym rynku rękawic ochronnych wywołane rozprzestrzenianiem się pandemii koronawirusa.
Prezes Żyznowski poinformował, że spółka nie spodziewa się, aby popyt na rękawice miał spaść do stanu sprzed epidemii.
"Według prognoz, popyt światowy wzrośnie na stałe. Po pierwsze ze względu na zmianę procedur, a po drugie ze względu na wzrost świadomości" - powiedział.
Wskazał też, że popyt w kwietniu "na pewno nie jest niższy niż w marcu".
"Wydaje się, że przed nami sporo dobrych miesięcy sprzedażowych i marżowych" - ocenił Witold Kruszewski.
Prezes poinformował, że kontrakty na zakupy rękawic - nawet w okresie bez epidemii - są zawierane z "dość dużym" wyprzedzeniem.
"Teraz te okresy jeszcze się znacząco wydłużyły, co jest najlepszym prognostykiem na to, że ta sytuacja - jeżeli będzie się uspokajać - to będzie się uspokajać stopniowo i będzie to rozłożone na miesiące" - powiedział Żyznowski.
Mercator to producent i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku. Oferta spółki obejmuje rękawice medyczne, opatrunki, odzież jednorazowego użytku i obłożenia pola operacyjnego.
(PAP Biznes), #MRC
sar/ ana/
