LPP redukuje wydatki inwestycyjne na rok 2020-21 do 500 mln zł (opis)
Grupa LPP, w celu utrzymania mocnej pozycji płynnościowej, redukuje wydatki inwestycyjne na rok 2020-21 do 500 mln zł - podała spółka w komunikacie. LPP planuje m.in. zmniejszenie otwarć salonów, wzrost powierzchni ma wynieść 10 proc. rdr.
Po stronie wydatkowej spółka zakłada też przesunięcie w czasie inwestycji budowy siedzib i centrum dystrybucyjnego w Brześciu oraz zmniejszenie zamówień na sezon Jesień/Zima 2020.
Grupa zapowiadała wcześniej, że jej CAPEX w roku 2020-21 miał wynieść ok. 1,12 mld zł, z czego ok. 760 mln zł miały wynieść wydatki na sklepy.
Jak podała spółka w środowym komunikacie, po stronie przychodowej podjęto działania mające na celu intensywny rozwój kanału e-commerce. Z kolei po stronie kosztowej spółka redukuje koszty sklepów i centrali (skorzystanie z pomocy polskiego rządu w ramach tarczy antykryzysowej dotyczącej wakacji czynszowych na okres zamknięcia sklepów oraz wsparcia rządu w kosztach wynagrodzenia pracowników).
"Zgodnie z aktualną na dzień 15 kwietnia 2020 roku sytuacją, emitent spodziewa się, iż skutki pandemii COVID-19 będą miały istotny wpływ na przyszłe wyniki i działalność grupy. Jednakże ze względu na niepewność, dynamikę oraz uzależnienie od czynników, które pozostają poza kontrolą ze strony emitenta, na dzień sporządzenia niniejszego komunikatu wpływ ten nadal jest niemożliwy do oszacowania" - napisano w komunikacie.
LPP poinformowało, że rozpoznaje najwyższe ryzyko wpływu skutków COVID-19 po stronie sprzedaży towarów.
W związku z decyzjami rządów krajów, w których grupa jest obecna ze swoimi sklepami stacjonarnymi, w 21 krajach na 25 wszystkich, zostały zamknięte sklepy stacjonarne wszystkich marek LPP. Ograniczenia w funkcjonowaniu placówek handlowych będą więc miały negatywny wpływ na wyniki sprzedażowe i finansowe grupy.
Jednocześnie bez ograniczeń działają sklepy on-line w 30 krajach i - jak podała spółka - osiągają wysokie wzrosty sprzedaży.
Spółka nadal jako niskie ocenia ryzyko po stronie łańcucha dostaw.
"Fabryki w Chinach, Kambodży, Myanmarze działają w standardowym trybie. Natomiast fabryki w Bangladeszu i Indiach są zamknięte, a w Turcji i Pakistanie produkcja jest ograniczona" - podało LPP.
Magazyny w Polsce, Rosji i Rumunii przyjmują towary i realizują wysyłki do sklepów on-line.
Spółka posiada obecnie zapasy towarów w kwocie około 2 mld zł, na które składają się wyłącznie modele z kolekcji Wiosna/Lato 2020.
(PAP Biznes), #LPP
pel/ osz/