Przejdź do treści

udostępnij:

Brand24 – liczba klientów w 1Q 2020

BRAND 24 S.A., właściciel autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie, sprzedawanego globalnie w modelu SaaS (software as a service), opublikował dane o liczbie klientów w 1Q 2020. Według danych o sprzedaży na koniec I kwartału 2020 r. Brand24 posiadał 3066 aktywnych klientów, co oznacza, że liczba klientów netto spadła o 259 w ujęciu kwartał do kwartału. Warto odnotować, że w poszczególnych miesiącach 1Q 2020 roku systematycznie ograniczone były spadki liczby klientów w ujęciu miesięcznym, ze 113 w styczniu br. do 49 w marcu br.

Komentarz Michała Sadowskiego, Prezesa Zarządu i założyciela BRAND 24:

„Pierwszy kwartał 2020 to kolejny etap powrotu do normy po wyzwaniach drugiej połowy zeszłego roku. Najgorsze za nami. Pomimo odczuwalnych efektów ubiegłorocznych przeszkód widzimy, że pod koniec Q1 2020 jesteśmy już blisko powrotu do wzrostów. Powrót danych z platform Facebook i Instagram, który miał miejsce pod koniec marca 2020, w połączeniu z nowościami produktowymi (jak monitoring podcastów) pozwala liczyć na powrót do dynamiki, do której Spółka zdążyła wszystkich przyzwyczaić.

Pomimo słabego stycznia, w marcu 2020 byliśmy blisko powrotu do wzrostów. Styczeń to echo ubiegłorocznych przeszkód, m.in. podwyższona liczba odejść w segmencie rocznych kontraktów. Warto podkreślić, że współczynnik odejść jest w naszym typie biznesu zawsze podwyższony w styczniu.

Wspomniany powrót danych z serwisów Facebook/Instagram do platformy Brand24 nastąpił pod koniec marca i już teraz obserwujemy wyższą liczbę powrotów klientów, którzy w ostatnich miesiącach zatrzymywali monitoring ze względu na problemy z dostępnością wybranych danych.

Pod koniec kwartału zbliżyliśmy się do najwyższych poziomów liczby rejestracji kont demo w historii firmy. To pozwala wierzyć we wspomniany powrót dynamiki wzrostu.

Oczywiście, dużo zależy także od dalszego rozwoju wydarzeń związanych z koronawirusem. Jak większość firm, Brand24 od połowy marca pracuje w modelu home-office. Szczęśliwie, cała Załoga oraz ich Rodziny pozostają zdrowi. Sam model HO to coś, do czego jesteśmy przyzwyczajeni od lat.

Na tym etapie trudno ocenić wpływ koronawirusa na przyszłe poziomy liczby klientów i wyniki. Obserwujemy zmiany na rynku monitoringu, które mogą okazać się korzystne dla naszego biznesu, jak również potrzebę poszukiwania oszczędności, która wśród niektórych grup klientów może się okazać czynnikiem o charakterze negatywnym. Liczymy na to, że klienci narzędzi monitoringu typu Enterprise – szukając oszczędności - trafią na Brand24. Warto przypomnieć, że nasz przeciętny abonament oscyluje wokół $99 / miesiąc, podczas gdy produkty klasy Enterprise kosztują średnio kilka tysięcy dolarów miesięcznie. Oferujemy zatem najwyższą jakość produktu w bardzo dobrej cenie dla tej grupy klientów. Obserwujemy sytuację i będziemy ją szczegółowo komentować w kolejnych raportach.

Jesteśmy bardziej niż kiedykolwiek zmotywowani, żeby budować wartość naszego produktu oraz samej Spółki. Powrót danych z Facebooka/Instagrama daje nam wszystko, czego potrzebowaliśmy, aby znowu walczyć o status globalnego lidera monitoringu. Wierzymy, że wyzwania ostatnich miesięcy uda się przekonwertować na bezcenne doświadczenie i tym samym długoterminową wartość dla Spółki”.

O BRAND 24:

BRAND 24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści publicznych w Internecie. Korzysta z niego ponad 3000 klientów z 122 krajów. Umożliwia wychwytywanie publicznych wzmianek, budowanie relacji oraz pozyskiwanie klientów. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie.

Źródło: Spółka, #B24

udostępnij: