Grupa CCC miała w I kw. 2020 r. 340 mln zł straty netto j.d. (opis)
Grupa CCC miała w pierwszym kwartale 2020 roku 340 mln zł straty netto jednostki dominującej wobec 152,6 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym.
Strata operacyjna wyniosła w tym okresie 309,8 mln zł wobec 148,6 mln zł straty przed rokiem.
Przychody grupy wyniosły 965,1 mln zł wobec 1.038,6 mln zł rok wcześniej, co oznacza spadek o 7,1 proc.
Na początku kwietnia CCC przedstawiło wstępne wybrane dane finansowe za I kwartał. Szacowało wtedy, że wynik EBITDA był ujemny, na poziomie minus 136 mln zł, strata operacyjna 327 mln zł, a przychody 944 mln zł.
Jak podała spółka, na spadek sprzedaży zasadniczy wpływ miał wybuch pandemii (zamknięcie sklepów stacjonarnych w trakcie sprzedaży kolekcji wiosennej).
Udział przychodów ze sprzedaży detalicznej w sprzedaży ogółem w I kwartale wyniósł 55,1 proc., przy udziale e-commerce 42,7 proc. i 2,2 proc. udziale sprzedaży hurtowej.
Największym rynkiem sprzedaży detalicznej wciąż pozostaje Polska, której udział w łącznej sprzedaży w pierwszym kwartale 2020 r. wyniósł 51,7 proc. Sprzedaż detaliczna na 1 m kw. wyniosła 0,74 tys. zł/m kw. wobec 1,13 tys. zł/m kw. w analogicznym okresie 2019 r.
Skonsolidowany zysk brutto ze sprzedaży w I kwartale wyniósł 412,8 mln zł i spadł o 16,1 proc.
Marża na sprzedaży w kanale offline wyniosła 246,6 mln zł (46,4 proc.) i była niższa o 8,7 p.p. Dynamiczny wzrost udziału sprzedaży w kanale e-commerce spowodował dalszy efekt rozwodnienia marży brutto na sprzedaży. Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży w I kwartale 2020 r. spadła o 4,6 p.p do poziomu 42,8 proc.
Zadłużenia netto grupy wzrosło na koniec marca do 1.439,1 mln zł wobec 970,8 mln zł na koniec 2019 r. Środki pieniężne zmniejszyły się o 317,2 mln zł.
Skonsolidowane przepływy netto z działalności operacyjnej wyniosły minus 285,2 mln zł, a z działalności inwestycyjnej minus 101,0 mln zł.
W I kwartale 2020 roku w grupie CCC otworzone zostały 3 salony stacjonarne e-obuwie i 1 sklep sieci CCC w Rosji. Zamknięto natomiast po 1 sklepie w Austrii, Słowacji i na Węgrzech, po trzy w Polsce i Czechach, 9 salonów własnych Gino Rossi oraz 12 z grupy KVAG. Ponadto otwarto 1 nowy salon franczyzowy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Zamknięto natomiast 6 sklepów franczyzowych Gino Rossi.
Na koniec marca 2020 roku sieć sprzedaży grupy CCC obejmowała 1.211 placówek.
Powierzchnia sprzedaży grupy wyniosła 753,9 tys. m kw. i zmalała o 6,1 tys. m kw. w stosunku stanu na koniec 2019 r., na co złożyły się otwarcia i powiększenia sklepów CCC +5 tys. m kw. i zamknięcia – 11,1 tys. m kw.
(PAP Biznes), #CCCpel/
