Forever Entertainment przedstawia rekordowe wyniki za I kw. 2020r. po premierze Panzer Dragoon: Remake
Opublikowane wyniki za I kwartał br. potwierdzają, że 2020 rok będzie przełomowym etapem rozwoju Forever Entertainment. Wzrost wartości przychodów i zysków w I kw. 2020r. został osiągnięty przede wszystkim, dzięki wzrostowi przychodów ze sprzedaży produktów o 200% r/r do poziomu 5,9 mln zł. Dodatkowo utrzymanie kosztów organizacji przełożyło się na osiągnięcie jeszcze wyższych dynamik wzrostu zysków, do poziomów najwyższych w historii spółki. 26 marca odbyła się premiera gry Panzer Dragoon: Remake, a jej sprzedaż ma pozytywny wpływ na wielkość przychodów i wyników spółki w całym 2020 roku. Forever Entertainment reinwestuje wypracowane środki w nowe produkcje oraz rozbudowuje grupę kapitałową. Zapowiedziane premiery znanych tytułów na konsolę Nintendo Switch mają pozytywnie wpłynąć na utrzymanie wysokiego tempa rozwoju Forever Entertainment i spółek z jej grupy kapitałowej w 2020 roku.
Wykres 1. Wyniki Forever Entertainment S.A. (w mln zł)
* więcej informacji o kalkulacji skorygowanego zysku z działalności operacyjnej (EBITDA) przedstawiono w raporcie okresowym za 2019 rok.
Wyniki za I kw. 2020 roku na nowym rekordowym poziomie
Wyniki osiągnięte w I kw. 2020 roku potwierdzają, że spółka przechodzi na wyższy poziom działalności.
FE SA osiągnęła ponad 150% wzrost przychodów i około 3-krotny wzrost wszystkich zysków za I kwartał 2020 roku w porównaniu do wyników za I kw. 2019 roku. Zysk EBITDA za I kwartał 2020 r. w wysokości 4,5 mln zł wszedł na nowy poziom wartości i jest wyższy nawet od kwartalnych przychodów wypracowanych w latach ubiegłych.
„Forever Entertainment wypracowała 6,5 mln zł przychodów ze sprzedaży w 1 kw. 2020r., to więcej niż w pierwszym półroczu 2019 roku. Dzięki takim wzrostom sprzedaży i przy ściśle zarządzanych kosztach operacyjnych osiągnęliśmy zyski, które prezentuję z satysfakcją i dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do tego sukcesu” – powiedział Zbigniew Dębicki, prezes zarządu Forever Entertainment.
Istotny wpływ Panzer Dragoon: Remake na wyniki w 2020 roku
Grę Panzer Dragoon: Remake zaprezentowano na Nintendo Direct w dniu 26 marca 2020r. i jednocześnie została ona wprowadzona do sprzedaży w trybie "Shadow Drop" na rynek amerykański i europejski. Nintendo Direct jest jednym z najważniejszych wydarzeń branży growej. Fakt pokazania Panzer Dragoon: Remake na aż dwóch Nintendo Direct: E3 2019 i Nintendo Direct 2020, był wielkim wyróżnieniem dla samej gry, a także dla Forever Entertainment oraz spółek z grupy kapitałowej, tj. polskiej Mega Pixel Studio i francuskiej TA Publishing.
W dniu 27 marca 2020r. rozpoczęła się przedsprzedaż gry w wersji pudełkowej na platformę Nintendo Switch poprzez sklep internetowy Limited Run Games. Sprzedaż ta zakończyła się w dniu 24 kwietnia 2020 roku. Przychody ze sprzedaży gry Panzer Dragoon: Remake (wersji zarówno pudełkowej jak i elektronicznej) na platformie Nintendo Switch, uzyskane w pierwszym weekendzie po premierze, przekroczyły ponad dwukrotnie poniesione koszty produkcji gry.
Za swój udział w projekcie FE otrzymuje znaczącą część przychodu (ponad 50%) z każdego sprzedanego egzemplarza gry na wszystkich platformach.
„Premiera gry Panzer Dragoon: Remake na konsolę Nintendo Switch i związane z tym profity przekroczyły wszelkie nasze oczekiwania. Potwierdziła ona tym samym, że decyzja o realizacji tego tytułu oraz wejściu w segment remake jest strzałem w dziesiątkę. Nadal pracujemy nad jej ulepszaniem oraz wprowadzeniem jej do sprzedaży na innych platformach. Gra Panzer Dragoon: Remake będzie więc pracować dla nas i pozytywnie wpływać na wyniki spółki jeszcze przez wiele miesięcy.” – powiedział Zbigniew Dębicki, prezes zarządu Forever Entertainment.
Forever Entertainment czołowym wydawcą gier na konsolę Nintendo Switch
FE i współpracujące z nią studia deweloperskie koncentrują się na produkcji i portowaniu pięciu ważnych tytułów jak: Rise Eterna (premiera 3Q20), Iesabel Remake (premiera 3Q20), oraz remaków: Fear Effect: Reinvented, Panzer Dragoon II Zwei: Remake, The House Of the Dead: Remake (daty premier nie są podane).
Ponadto w II kwartale 2020 roku wejdą do sprzedaży na konsolę Nintendo Switch kolejne portowane przez spółkę, dobrze znane tytuły: Coooking Simulator, Green Hell oraz Ultimate Fishing Simulator.
„Wraz z sukcesem gry Panzer Dragoon: Remake znacznie rośnie liczba naszych aktywnych graczy na konsoli Nintendo Switch i tym samym wzmacniana jest marka Forever Entertainment jako wydawcy. Dzięki temu oczekuję, że osiągniemy znacznie lepsze wyniki sprzedaży tytułów konsolę Nintendo Switch, które wymieniamy w harmonogramie premier. Przypomnę, że oprócz portowania gier i remake’ów pracujemy nad własnymi produkcjami, w tym: Hollow 2 i The Mansion. Premiery tych gier są zaplanowane na 3 kwartał bieżącego roku. Hollow 2 jest sequelem, a pierwsza jego część sprzedała się w liczbie ponad 200 tys. sztuk. Natomiast The Mansion jest całkowicie nową produkcją, wykorzystującą naszą technologię Sterio” – powiedział Zbigniew Dębicki.
„Potwierdzam moje słowa z ubiegłego roku, że 2020 rok będzie niezwykle ciekawy i przełomowy w rozwoju naszej spółki. Rezultaty naszej pracy powinny spełnić oczekiwania naszych akcjonariuszy i inwestorów oraz spotkać się z ich pozytywnym odbiorem. Jednocześnie ważny jest fakt, że zamierzamy zwiększyć tempo naszej działalności, planujemy wydawanie 3-4 dużych tytułów rocznie, co będzie stanowiło solidny fundament do dalszego wzrostu wyników” – dodał prezes zarządu Forever Entertainment.
O Forever Entertainment:
Forever Entertainment S.A. jest producentem i wydawcą gier komputerowych na wszystkie dostępne platformy, w tym na konsole do gier najnowszej generacji. Spółka od drugiej połowy 2017 roku kładzie silny nacisk na wydawanie produkcji na konsole do gier, w tym szczególnie na Nintendo Switch. Obecnie spółka dystrybuuje już ponad 70 gier na tej platformie i liczba ta wciąż rośnie. Forever Entertainment plasuje się w światowej czołówce wydawców gier na konsolę Nintendo Switch i dąży do dalszego umacniana swojej pozycji, uwzględniając zarówno liczbę jak i jakość wydawanych gier.
Kolejnym nowym elementem strategii, jest rozwój działalności produkcyjnej i wydawniczej w oparciu o IP najbardziej rozpoznawanych tytułów na świecie, jak np.: Panzer Dragoon II Zwei, The House Of the Dead czy Fear Effect. Spółka zamierza zwiększyć liczbę wydawania tak dużych gier do 3-4 rocznie, do czego będzie wykorzystywała głównie obecne i nowe studia developerskie z Grupy Forever Entertainment.
Źródło: Spółka, #FOR