Model biznesowy TIM-u zweryfikowany, czyli dwucyfrowa dynamika sprzedaży w czasie pandemii
Ze wstępnych szacunków wynika, że przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły w kwietniu 2020 r. ponad 67,4 mln zł, tj. o 11,1% więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Sprzedaż online przyniosła w tym czasie 47,8 mln zł, co oznacza wzrost o 10% w stosunku do kwietnia 2019 r.
Po czterech miesiącach 2020 r. szacowane obroty TIM SA przekroczyły 283,2 mln zł, z czego 71,7% przyniósł kanał e-commerce. Zarówno całkowite przychody ze sprzedaży, jak i obroty z handlu online wzrosły w tym czasie o 12,5% rok do roku.
– Trzeci miesiąc z rzędu notujemy dwucyfrowe dynamiki wzrostu sprzedaży - wyższe niż przez większość miesięcy 2019 roku. Kwiecień 2020 roku był pierwszym pełnym miesiącem, w którym działalności TIM-u towarzyszyła pandemia koronawirusa SARS-CoV-2. Wyniki sprzedaży potwierdzają, że nasz model biznesowy sprawdził się w nowej rzeczywistości, podobnie jak system pracy zdalnej, w którym od połowy marca funkcjonuje ponad 90% pracowników spółki. Ten sukces nie byłby możliwy zarówno bez załogi TIM-u, jak i ekipy centrum logistycznego 3LP SA, które zajmuje się realizacją zamówień składanych przez naszych klientów – mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Klientów, wśród których jest całkiem spore grono kupujących po raz pierwszy na TIM.pl – osób i firm, które w związku z sytuacją epidemiczną często po raz pierwszy w życiu zdecydowały się na zakup artykułów elektrotechnicznych przez Internet. Wszyscy oni doceniają najszerszą na rynku ofertę dostępną w 24 godziny, na dodatek w najbezpieczniejszy możliwy sposób, a więc z wysyłką bezpośrednio do lokalizacji wskazanej przez klienta – podsumowuje Krzysztof Folta.
O TIM:
TIM SA jest największym hurtowym dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika „Elektrosystemy”, nr 11/2019). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel - sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.
Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.
Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2019 r. ponad 70% obrotów spółki (tj. 561,3 z 798,4 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online. Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.
Źródło: Spółka, #TIM
