EBITDA Eurocashu w I kw. '20 wyniosła 126,2 mln zł wobec konsensusu 134,6 mln zł (opis)
Zysk EBITDA grupy Eurocash w pierwszym kwartale 2020 roku wyniósł 126,2 mln zł wobec 121,4 mln zł zysku rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP zakładał 134,6 mln zł zysku EBITDA.
Strata netto jednostki dominującej wyniosła 60,6 mln zł wobec 37,8 mln zł straty oczekiwanej przez rynek i wobec 38,9 mln zł straty rok wcześniej. Strata netto wyniosła 62 mln zł wobec 40,2 mln zł straty w I kwartale 2019 r.
Spółka tłumaczy, że znaczący wpływ na wynik netto miały różnice kursowe wynikające z przeszacowania kontraktów leasingowych zgodnie ze standardem MSSF16 w kwocie -25,5 mln zł.
Skonsolidowana sprzedaż grupy w I kwartale 2020 r. wzrosła o 8 proc. rdr do 5.919,1 mln zł. Konsensus wynosił 5.887 mln zł.
Sprzedaż w segmencie hurtowym wzrosła o 6 proc. rdr do 4,36 mld zł, a w segmencie detalicznym o 12 proc. rdr do 1,49 mld zł.
Sprzedaż detaliczna Delikatesów Centrum w ujęciu LFL wzrosła o 11,3 proc. rdr.
Rentowność brutto na sprzedaży wyniosła 13,31 proc. i wzrosła o 0,33 p.p. rdr.
Eurocash podał, że koszty związane z pandemią COVID-19 obciążyły wyniki grupy kwotą około 10 mln zł.
"Skutkiem pandemii COVID-19 dla grupy Eurocash w pierwszym kwartale 2020 r. był czasowy wzrost sprzedaży zarówno w segmencie detalicznym, jak i w segmentach hurtowych, które współpracują ze sklepami franczyzowymi, partnerskimi i niezrzeszonymi. Jednocześnie odnotowaliśmy spadek sprzedaży w segmencie HoReCa, z uwagi na zamknięcie gastronomii i hoteli. Poniesione w pierwszym kwartale dodatkowe koszty związane z pandemią szacujemy na około 10 mln zł. Związane były z czasowo wyższymi kosztami wynagrodzeń dla pracowników oraz zapewnieniem im środków ochrony osobistej" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy grupy.
Poniżej przedstawiamy wyniki grupy Eurocash za I kwartał 2020 r. w podziale na segmenty:
| I kw. '20 (mln zł) | Hurt | Detal | Projekty | Inne | Razem |
| Przychody ze sprzedaży | 4 362,31 | 1 486,46 | 38,04 | 0 | 5 886,81 |
| EBIT | 45,79 | -6,08 | -18,7 | -31,42 | -10,41 |
| Marża EBIT % | 1,05% | -0,41% | -49,17% | 0,00% | -0,18% |
| EBITDA | 113,68 | 54,52 | -14,2 | -27,83 | 126,16 |
| Marża EBITDA % | 2,61% | 3,67% | -37,33% | 0,00% | 2,14% |
Eurocash szacuje, że projekt Duży Ben (markety alkoholowe) osiągnie próg rentowności w tym roku, przy liczbie ok. 120 marketów wobec 91 na koniec marca. Sieć salonów kosmetycznych Kontigo ma osiągnąć próg rentowności przy liczbie około 100 placówek (na koniec marca br. było ich 33), a projekt abc na kołach (ogólnospożywcze sklepy mobilne) zacznie przynosić zyski, gdy będzie liczyć około 240 samochodów (99 na koniec I kwartału 2020 r.).
Poniżej przedstawiamy wyniki Eurocashu w pierwszym kwartale i ich odniesienie do konsensusu PAP (dane w mln zł).
| 1Q2020 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q |
| Przychody | 5919,1 | 5887,1 | 0,5% | 8,0% | -5,4% |
| EBITDA | 126,2 | 134,6 | -6,3% | 3,9% | -46,8% |
| EBIT | -10,4 | -9,3 | - | - | - |
| zysk netto j.d. | -60,6 | -37,8 | - | - | - |
| marża EBITDA | 2,1% | 2,3% | -0,16 | -0,08 | -1,66 |
| marża EBIT | -0,2% | -0,2% | -0,02 | 0,00 | -1,59 |
| marża netto | -1,0% | -0,6% | -0,38 | -0,31 | -1,69 |
pel/
