Przejdź do treści

udostępnij:

Cloud Technologies publikuje wyniki finansowe za I kwartał 2020 r.

Cloud Technologies, polska spółka technologiczna będąca jednym z największych na świecie dostawców anonimowych profili internautów, które służą do targetowania reklamy internetowej, wypracowała w I kwartale 2020 r. 11,3 mln zł przychodów i miała 0,7 mln zł straty EBITDA.

– Pierwszy kwartał 2020 r. był piątym okresem z rzędu w którym poprawiliśmy wyniki finansowe w kluczowych obszarach działalności. Najistotniejszym obszarem działalności wynikającym z transformacji biznesu jest sprzedaż danych oraz technologii, którą zwiększyliśmy o 34%, a więc istotnie więcej niż tempo rozwoju rynku. Sukcesem okazuje się też nowy model sprzedaży technologii DMP w formie długoterminowej licencji, a pierwsze tego typu umowy właśnie wchodzą w życie. Grupa zwiększyła poziom gotówki (do 9 mln zł), mamy pozytywne saldo rachunku przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej oraz kontynuujemy działalność inwestycyjną. Poziom należności od największych kontrahentów został ograniczony bez konieczności dokonywania odpisów – mówi Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

 

W I kwartale 2020 r. przychody ze sprzedaży Grupy Cloud Technologies wzrosły o 34,0% w porównaniu do analogicznego kwartału 2019 r. i osiągnęły poziom 11,3 mln zł.

Grupa wygenerowała wyższe przychody we wszystkich obszarach działalności, natomiast najistotniejsza jest wysoka dynamika sprzedaży danych i technologii (wzrost o 34,1% do 1,3 mln zł), czyli kluczowego strategicznego kierunku dalszego rozwoju Grupy. Raportowana w segmencie Data Enrichment sprzedaż danych i technologii jest najbardziej rentownym obszarem działalności Grupy ze względu na relatywnie stabilną bazę kosztową.

W analizowanym okresie Grupa osiągnęła też wyższe przychody od klientów agencyjnych (wzrost o 22,2% do 2,2 mln zł) oraz od klientów bezpośrednich (wzrost o 23,9% do 1,1 mln zł). Łączne przychody z obsługi obu tych grup klientów raportowanych w segmencie Data Consulting wyniosły 3,3 mln zł i były wyższe o 22,7% w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku.

Najwyższy jest natomiast wzrost sprzedaży do brokerów powierzchni reklamowych (wzrost o 154,4% do 2,4 mln zł). Z uwagi na niską marżowość tego rodzaju działalności, wzrost ten nie ma istotnego znaczenia dla wyników Grupy. Po kilku kwartałach ograniczania współpracy z sieciami afiliacyjnymi, Grupa wypracowała w I kwartale 2020 r. wzrost przychodów z tej działalności o 11,5% do 4,2 mln zł. W rezultacie, głównie z uwagi na wzrost sprzedaży brokerskiej, Segment Data acquisition odnotował wzrost sprzedaży do klientów zewnętrznych o 40%.

Grupa Cloud Technologies miała w I kwartale 2020 r. 0,7 mln zł straty na poziomie EBITDA, Wynik EBITDA był nieznacznie lepszy (wzrost o 0,2 mln zł r/r) w porównaniu do analogicznego kwartału w 2019 roku (strata na poziomie 0,9 mln PLN). W analizowanym okresie Grupa zanotowała 0,7 mln zł straty netto, w porównaniu do 2,0 mln zł straty netto w I kwartale 2020 r. Strata netto wynika przede wszystkim z wysokiego poziomu amortyzacji związanego z oddaniem do użytkowania systemu UnBlock w IV kwartale 2019 r.

– Jesteśmy zadowoleni z efektów transformacji i stopniowej dywersyfikacji źródeł przychodów. Spodziewamy się dalszej poprawy wyników finansowych w przyszłości, z zastrzeżeniem ryzyka związanego z rozwojem pandemii. COVID-19 nie zakłócił naszej podstawowej działalności operacyjnej, ale spowodował ograniczenie działalności niektórych branż będących odbiorcami usług Grupy. Dlatego bierzemy pod uwagę przejściowe obniżenie poziomu przychodów ze sprzedaży w II kwartale 2020 roku z uwagi na pandemię COVID-19. Z drugiej strony umocnienie się dolara i euro pozytywnie wpływa na sytuację finansową spółki. Poza tym rozwój trwającej pandemii najprawdopodobniej długofalowo wpłynie na zwiększenie znaczenia usług on-line w całej gospodarce, co może mieć pozytywne przełożenie na możliwości monetyzacji danych – dodaje Piotr Prajsnar.

O Cloud Technologies:

Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii, założona w 2011 roku przez Piotra Prajsnara. Działa w segmencie DataTech specjalizując się w Big Data marketingu i monetyzacji danych. Jest jedną z najszybciej rozwijających się spółek technologicznych w Europie, była wyróżniona w rankingach Deloitte Technology Fast 50 CE 2017, Deloitte Technology Fast 500 EMEA 2017 oraz FT 1000 2018, prestiżowego rankingu najszybciej rozwijających się spółek europejskich według Financial Times. Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni anonimowych danych o zainteresowaniach użytkowników Internetu oraz technologię do integracji i zarządzania danymi, czyli Data Management Platform (DMP). Dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych w Sieci oraz rozbudowywanie rozwiązań klasy Business Intelligence w firmach (data enrichment).

Źródło: Spółka, #CLD

udostępnij: