Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w pierwszym kwartale 2020 roku 103,9 mln zł wobec 67 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Konsensus PAP Biznes zakładał 87,8 mln zł zysku netto.
EBIT wyniósł 143,6 mln zł wobec 94,6 mln zł rok wcześniej i był 16 proc. wyższy od oczekiwań analityków na poziomie 124 mln zł.
Wynik EBITDA grupy wyniósł w pierwszym kwartale 190,1 mln zł i był wyższy rdr o 44 proc. Konsensus PAP Biznes zakładał 170,5 mln zł EBITDA.
Przychody grupy wyniosły 2.220,4 mln zł wobec oczekiwanych 2.059 mln zł i były 42,3 proc. wyższe niż w I kw. 2019 r.
Marża EBITDA wyniosła 8,56 proc., podczas gdy rok temu było to 8,46 proc.
Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w pierwszym kwartale tego roku 20,3 proc. rdr.
W I kw. 2020 r. spółka zakończyła proces inwestycyjny dotyczący uruchomienia 39 sklepów. Do końca marca 2020 r. uruchomionych zostało 16 sklepów o łącznej powierzchni 6,3 tys. m kw., a otwarcie 23 marketów (o łącznej powierzchni 9,1 tys. m kw. ) zostało wstrzymane w związku z wydłużonym procesem uzyskiwania zgód na ich uruchomienie, co z kolei wynikało z ograniczeń w działaniach organów administracji państwowej. Oczekuje się, że sklepy te będą stopniowo otwierane w II kw. 2020 r.
(PAP Biznes), #DNPpel/