Przejdź do treści

udostępnij:

LPP zakłada na '20/21 spadek przychodów do 30 proc. rdr, 47-49 proc. marży brutto (opis)

Grupa LPP zakłada na rok obrotowy 2020/21 spadek przychodów nie większy niż 30 proc. rdr i marżę brutto w przedziale 47-49 proc. - podała spółka w prezentacji wynikowej.

Wśród celów na ten rok spółka wymienia także zachowanie płynności finansowej.

LPP podała, że w 2020/21 roku chce osiągnąć ponad 2 mld zł przychodów z e-commerce wobec 1,17 mld zł w 2019/20 r.

Grupa przewiduje wzrost powierzchni o 8 proc. (większość zrealizowana w I półroczu 2020/21) i przeniesienie części otwarć na 2021/22 (w tym wejścia do Macedonii Północnej).

Spółka planuje nacisk na rozwój mniejszych marek: Sinsay, House i Cropp, selektywne otwarcia powierzchni w Europie, przyspieszenie rozwoju powierzchni w rejonie CIS (kraje Wspólnoty Niepodległych Państw).

CAPEX został zredukowany do ok. 400 mln zł (spadek o ok. 60 proc. rdr). Planowane wydatki na sklepy to ok. 300 mln zł, na obszar logistyki 50 mln zł, a 50 mln zł na obszar IT.

Spółka poinformowała, że po wypowiedzeniu umów na 30 proc. wynajmowanej powierzchni, zmieniła warunki na bardziej korzystne na 10 proc. wynajmowanej powierzchni.

Wśród wyzwań na ten rok grupa wymienia: nowy model zachowań klientów po COVID-19, możliwą drugą falę zachorowań, zmiany w gospodarce i zdolności zakupowej klientów, obniżenie czynszów za wynajem sklepów, sprzedaż towaru kolekcji Wiosna/Lato 2020, wysoki kurs walut USD i EUR, niski RUB, pozyskanie dofinansowania (PFR, banki).

Szans spółka upatruje w udanych kolekcjach wszystkich marek (korzystny wskaźnik ceny do jakości), dalszym rozwoju e-commerce na nowych rynkach, wykorzystaniu wdrożenia RFiD do szybkiego rozwoju e-commerce.

Celem grupy będzie zachowanie bezpiecznego bilansu i powrót do rozwoju po kryzysie.

Spółka podała, że wykorzystanie wsparcia państw (dofinansowanie wynagrodzeń) oraz podjęte działania dot. obniżenia pensji przełożą się na miesięczne oszczędności z tytułu kosztów personelu w wysokości 37 mln zł.

W roku obrotowym 2019/20 sprzedaż grupy LPP wzrosła o 13,1 proc. do 9,9 mld zł. Marża brutto na sprzedaży wyniosła 52 proc. EBITDA wyniosła 1,9 mld zł.

Na koniec stycznia sieć sprzedaży stacjonarnej liczyła 1.746 sklepów o łącznej powierzchni 1.230,9 tys. m kw. Sprzedaż on-line prowadzona była na 30 rynkach.

(PAP Biznes), #LPP

pel/

Zobacz także: LPP SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: