Zysk netto Ten Square Games w pierwszym kwartale wzrósł rok do roku o 241 proc. do 35,3 mln zł - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się o 4,2 proc. niższy od średniej prognoz analityków ankietowanych przez PAP Biznes.
Zysk operacyjny wyniósł 37,6 mln zł i był o 206 proc. wyższy niż w analogicznym okresie 2019 roku. Konsensus PAP Biznes zakładał wynik na poziomie 40,7 mln zł. Wynik EBITDA okazał się o 6,6 proc. niższy od oczekiwań i wyniósł 38,3 mln zł.
W porównaniu z czwartym kwartałem 2019 roku wynik netto wzrósł o 1,3 proc., a wynik operacyjny był o 9 proc. wyższy, podczas gdy przychody wzrosły o 21,3 proc.
Przychody producenta gier wyniosły 94,9 mln zł i były zbieżne z szacunkami podanymi na początku kwietnia. Wydatki marketingowe spółki w pierwszym kwartale wyniosły 19,1 mln zł i były o 40 proc. wyższe niż w kwartał wcześniej. Wydatki na "Fishing Clash" stanowiły 96 proc. tej kwoty.
W raporcie poinformowano, że w kwietniu 2020 roku płatności od graczy "Fishing Clash" wyniosły 43,7 mln zł i były o 38 proc. wyższe od poprzedniego, rekordowego dotąd wyniku z marca. Wydatki marketingowe firmy na pozyskiwanie graczy w "Fishing Clash" w ubiegłym miesiącu wyniosły 19,2 mln zł, co stanowiło równowartość 44 proc. przychodów, wobec 22,7 proc. w marcu.
W raporcie podano, że dynamika wydatków w maju 2020 roku też została zintensyfikowana – jak napisano, pierwsza połowa maja to wydatki rzędu 4,8 mln USD.
"Powyższe działania są związane z niespotykanym dotąd zjawiskiem przetasowania na rynku reklamowym spowodowanym globalną sytuacją związaną z epidemią COVID-19. Grupa nie jest w stanie przewidzieć jak długo taka anomalia potrwa" - podała spółka.
Dodano, że decyzja o zwiększeniu nakładów marketingowych wynikała z obserwowanej wyższej rentowności pozyskiwanego ruchu.
W raporcie poinformowano, że grupa planuje otwarcie globalnych rynków dla tytułów znajdujących się obecnie w fazie testów (soft launch) w trzecim kwartale 2020 roku. Są to gry: "Hunting Clash", "SoliTales" i "Flip This House".
Poniżej przedstawiamy wyniki Ten Square Games w pierwszym kwartale 2020 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes.
1Q2020 | wyniki | kons. | różnica | rdr | kdk |
Przychody | 95,0 | 94,9 | 0,1% | 109,7% | 21,3% |
EBITDA | 38,3 | 41,0 | -6,6% | 206,9% | 10,2% |
EBIT | 37,6 | 40,7 | -7,5% | 205,7% | 9,0% |
zysk netto j.d. | 35,3 | 36,9 | -4,2% | 240,7% | 1,3% |
marża EBITDA | 40,3% | 43,2% | -2,90 | 12,77 | -4,06 |
marża EBIT | 39,6% | 42,9% | -3,27 | 12,43 | -4,46 |
marża netto | 37,2% | 38,9% | -1,70 | 14,29 | -7,32 |
kuc/ ana/