Przejdź do treści

udostępnij:

Zysk netto Ten Square Games w I kw. wyniósł 35,3 mln zł wobec 36,9 mln zł konsensusu

Zysk netto Ten Square Games w pierwszym kwartale wzrósł rok do roku o 241 proc. do 35,3 mln zł - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się o 4,2 proc. niższy od średniej prognoz analityków ankietowanych przez PAP Biznes.

Zysk operacyjny wyniósł 37,6 mln zł i był o 206 proc. wyższy niż w analogicznym okresie 2019 roku. Konsensus PAP Biznes zakładał wynik na poziomie 40,7 mln zł. Wynik EBITDA okazał się o 6,6 proc. niższy od oczekiwań i wyniósł 38,3 mln zł.

W porównaniu z czwartym kwartałem 2019 roku wynik netto wzrósł o 1,3 proc., a wynik operacyjny był o 9 proc. wyższy, podczas gdy przychody wzrosły o 21,3 proc.

Przychody producenta gier wyniosły 94,9 mln zł i były zbieżne z szacunkami podanymi na początku kwietnia. Wydatki marketingowe spółki w pierwszym kwartale wyniosły 19,1 mln zł i były o 40 proc. wyższe niż w kwartał wcześniej. Wydatki na "Fishing Clash" stanowiły 96 proc. tej kwoty.

W raporcie poinformowano, że w kwietniu 2020 roku płatności od graczy "Fishing Clash" wyniosły 43,7 mln zł i były o 38 proc. wyższe od poprzedniego, rekordowego dotąd wyniku z marca. Wydatki marketingowe firmy na pozyskiwanie graczy w "Fishing Clash" w ubiegłym miesiącu wyniosły 19,2 mln zł, co stanowiło równowartość 44 proc. przychodów, wobec 22,7 proc. w marcu.

W raporcie podano, że dynamika wydatków w maju 2020 roku też została zintensyfikowana – jak napisano, pierwsza połowa maja to wydatki rzędu 4,8 mln USD.

"Powyższe działania są związane z niespotykanym dotąd zjawiskiem przetasowania na rynku reklamowym spowodowanym globalną sytuacją związaną z epidemią COVID-19. Grupa nie jest w stanie przewidzieć jak długo taka anomalia potrwa" - podała spółka.

Dodano, że decyzja o zwiększeniu nakładów marketingowych wynikała z obserwowanej wyższej rentowności pozyskiwanego ruchu.

W raporcie poinformowano, że grupa planuje otwarcie globalnych rynków dla tytułów znajdujących się obecnie w fazie testów (soft launch) w trzecim kwartale 2020 roku. Są to gry: "Hunting Clash", "SoliTales" i "Flip This House".

Poniżej przedstawiamy wyniki Ten Square Games w pierwszym kwartale 2020 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes.

1Q2020 wyniki kons. różnica rdr kdk
Przychody 95,0 94,9 0,1% 109,7% 21,3%
EBITDA 38,3 41,0 -6,6% 206,9% 10,2%
EBIT 37,6 40,7 -7,5% 205,7% 9,0%
zysk netto j.d. 35,3 36,9 -4,2% 240,7% 1,3%
marża EBITDA 40,3% 43,2% -2,90 12,77 -4,06
marża EBIT 39,6% 42,9% -3,27 12,43 -4,46
marża netto 37,2% 38,9% -1,70 14,29 -7,32

(PAP Biznes), #TEN

kuc/ ana/

Zobacz także: Ten Square Games SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: