BoomBit z bardzo dużym optymizmem patrzy na cały 2020 rok | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
29 maj 2020, 09:09

BoomBit z bardzo dużym optymizmem patrzy na cały 2020 rok

BoomBit patrzy na 2020 rok z bardzo dużym optymizmem, po tym jak w pierwszym kwartale zysk netto spółki wyniósł 6,4 mln zł wobec 0,5 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w komunikacie prasowym.

W pierwszym kwartale 2020 BoomBit wypracował rekordowe wyniki - przychody wyniosły w tym okresie 37,8 mln zł, wynik EBITDA 10,4 mln zł, a zysk netto 6,4 mln zł. Nakłady na płatne pozyskiwanie graczy sięgnęły 19 mln zł.

Głównym motorem wzrostu przychodów były prostsze gry mobilne tzw. hypercasual, których łączne przychody w I kwartale wyniosły 25,4 mln zł (67 proc. łącznych przychodów i ok. 50 proc. przychodów pomniejszonych o koszty user acquisition). Bardziej skomplikowane gry, realizowane w modelu game-as-a-service, przyniosły 8,6 mln zł (23 proc. łącznych przychodów), zaś przychody z pozostałych gier 3,1 mln zł (8 proc. łącznych przychodów).

"Gry hypercasual monetyzują się przede wszystkim poprzez reklamy - w związku z tym udział przychodów z reklam w przychodach ogółem wzrósł w I kwartale 2020 roku do 81 proc." - podano w komunikacie.

Na prace rozwojowe grupa wydała w pierwszym kwartale (w ujęciu gotówkowym) 2,9 mln zł. Rok wcześniej było to 5,8 mln zł.

BoomBit stale pracuje nad rozwojem gier game-as-a-service, wzbogacając je o nowe elementy i funkcjonalności – w I kwartale 2020 aktualizacje otrzymały "Tanks A Lot!" oraz "Archery Club". Na 2020 rok, m.in. planowany jest debiut gry "Cooking Festival" oraz kolejnych gier segmentu hypercasual.

(PAP Biznes), #BBT

kuc/ gor/

Zobacz także: BoomBit SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości