SimFabric rozszerza współpracę z Microsoft Corporation
Działająca na rynku gier wideo spółka SimFabric SA rozszerza współpracę z Microsoft Corporation z siedzibą w Redmond w stanie Waszyngton. Na mocy zawartego przez firmy aneksu do umowy projekty SimFabric mogą być wydawane na Xbox Series X, a także na wszelkie pozostałe generacje konsol Xbox. Spółka nabyła także możliwość korzystania z usług Streamingu i technologii xCloud. Jednocześnie studio prowadzi rozmowy z kolejnym międzynarodowym partnerem znanym w branży gier wideo. Celem rozmów jest zawarcie umowy, która umożliwi wydanie przez globalnego partnera jednej z gier należących do portfolio SimFabric.
- Zawarty przez SimFabric aneks do umowy z Microsoft Corporation jest kontynuacją rozwoju współpracy między naszymi firmami. Zyskaliśmy dodatkowo możliwość wydawania naszych gier na konsole Xbox One oraz Xbox Series X. W nadchodzącym kwartale planuje wydać sześć tytułów dedykowanych platformie Microsoftu. Wszystkie będą kompatybilne z nadchodzącą konsolą Xbox Series X. – informuje Julia Leszczyńska, prezes SimFabric SA.
Umowa została zawarta na czas nieokreślony.
Jednocześnie zarząd SimFabric prowadzi negocjacje z kolejnym międzynarodowym partnerem, jednym z największych wydawców gier komputerowych na świecie. Umowa dotyczy wydanie przez globalnego partnera gry z portfolio SimFabric.
- Prowadzimy rozmowy z dużą i znaną firmą w branży gier wideo. Planowany termin zakończenia negocjacji ustaliliśmy na termin 30 lipca br. Informacja o zawarciu prawnie wiążącej umowy lub o zakończeniu negocjacji w inny sposób, zostanie przez nas przekazana za pośrednictwem raportu bieżącego. – informuje Emil Leszczyński, przewodniczący Rady Nadzorczej SimFabric.
W maju spółka zawarła największy w swojej historii kontrakt warty 8 mln zł z koncernem Koch Media GmbH. Znany na świecie producent i dystrybutor gier, filmów i oprogramowania zajmie się wydaniem, sprzedażą i marketingiem dwóch tytułów spółki w wersji na PC oraz konsole Nintendo Switch, PlayStation 4 i Xbox One. Umowa z Koch Media obejmuje również plany wydania tytułów ustalonych przez spółki na konsole nowej generacji: PlayStation 5 oraz Xbox Series X, a także opracowanie do nich dodatków. – Dziś mogę zdradzić, ze chodzi o nasze dwa projekty z największymi budżetami w historii spółki. Szczegóły zostaną ogłoszone przy okazji uruchamiania światowej kampanii promocyjnej i marketingowej przez koncern Koch Media GmbH – mówi Emil Leszczyński.
Premiery gier w wersji na komputery PC oraz konsole planowane są w 2021 roku.
O SimFabric:
SimFabric S.A. powstała w 2016 roku. Spółka prowadzi działalność na rynku gier wideo, specjalizując się w portowaniu gier (przerabianie gry z jednej platformy na inną) na konsole Nintendo Switch, PlayStation 4 i komputery stacjonarne oraz produkcjach własnych. Głównym założeniem prowadzonej działalności jest portowanie i wydawanie kilku nisko oraz średnio budżetowych i wysokomarżowych gier przez rozproszone niewielkie zespoły deweloperskie. Najważniejszym dotychczasowym produktem spółki jest gra Farm Expert 2018, która w wersji mobilnej sprzedała się w liczbie ponad 2,5 mln kopii. W 2016 roku firma otrzymała główną nagrodę ESA (Europejskiej Agencji Kosmicznej) w konkursie na najlepszą aplikację kosmiczną. Od lipca 2019 SimFabric prowadzi oddział odpowiedzialny za działania B+R, którego celem jest stworzenie innowacyjnych rozwiązań w branży gier komputerowych. W maju 2020 roku spółka powołała firmę zależną MobileFabric, której celem będzie rozwój gier na urządzenia mobilne.
Strategicznym akcjonariuszem studia jest Grupa PlayWay. Od kwietnia 2020 roku SimFabric jest notowana na rynku NewConnect.
Źródło: Spółka, #SIM