Protektor w strategii na lata 2020-23 zakłada wzrost przychodów do 180 mln zł i 14 proc. marżę EBITDA
Protektor przyjął strategię na lata 2020-23, która zakłada m.in. zwiększenie przychodów ze sprzedaży do poziomu ok. 180 mln zł, poprawę marży EBITDA do poziomu co najmniej 14 proc. oraz stałą politykę dywidendową - podała spółka w komunikacie.
Spółka poinformowała, że długofalowe cele strategii do 2023 r. zakładają także transformację grupy ze statycznego producenta i dystrybutora w dynamiczną i innowacyjną firmę działającą w segmencie Personal Protective Equipment (PPE) oraz dywersyfikację źródeł przychodów i nowe segmenty produktowe, w tym środki ochrony osobistej i inteligentną odzież, które będą stanowiły do 20 proc. udziału w całkowitych przychodach ze sprzedaży.
Nakłady inwestycyjne na wszystkie działania rozwojowe mają sięgnąć do 20 mln zł.
Protektor zakłada także uzyskanie w 2023 roku wskaźników bilansowych pozwalających na dynamiczny rozwój grupy poprzez działania typu M&A w kolejnej perspektywie strategicznej.
"Przyjęty scenariusz bazowy opiera się na założeniu, że sytuacja gospodarcza w Polsce i Europie zacznie się stabilizować od początku 2021 roku, a spadek sprzedaży obuwia w związku z pandemią COVID-19 potrwa do czwartego kwartału 2020 roku" - napisano.
Protektor jest producentem obuwia specjalistycznego.
(PAP Biznes), #PRTdoa/ gor/
