This War of Mine tworzy historię i oficjalnie staje się lekturą szkolną polskiego systemu edukacji
„This War of Mine” - niezwykła produkcja 11 bit studios S.A. wprowadzona na rynek w listopadzie 2014 roku, stawia milowy krok do celu, jakim jest uznanie gier za dzieła kultury. Pełna dylematów moralnych historia cywili walczących o przetrwanie podczas konfliktu zbrojnego, w sugestywny sposób opowiada o okropnościach wojny, ludzkich mękach i ciężarze, jaki na swych barkach dźwigają stający w obliczu zagrożenia życia. Tytuł chwalony m.in. przez „The New York Times”, „Washington Post”, „Die Welt”, „The Guardian” i inne prestiżowe media na całym świecie, przeciera szlaki wszystkim twórcom gier, stając się oficjalną lekturą dla uczniów szkół średnich
w Polsce.
Gra stworzona przez 11 bit studios S.A. już wcześniej postrzegana było jako zjawisko kulturowe zdolne przedstawić poważne problemy w dojrzały, pełen szacunku sposób, i spotkała się z powszechnym uznaniem krytyków. Te opinie oraz nagroda otrzymana przez „This War of Mine” za wniesienie znacznej wartości do narodowego dziedzictwa kulturowego sprawiły, że jej autorzy, wraz z Mateuszem Morawieckim, premierem Polski, już kilka kwartałów temu rozpoczęli wspólną inicjatywę, która po miesiącach pracy staje się rzeczywistością.
- Gry komputerowe bez wątpienia są dziełem kultury. Nowoczesnym, naturalnym i atrakcyjnym dla młodego odbiorcy, ponieważ operują językiem natychmiastowo dla niego zrozumiałym. I tym językiem gry mogą opowiadać o wszystkim - emocjach, prawdzie, walce dobra ze złem, cierpieniu i wreszcie samej istocie ludzkości. Pod tym względem gry są podobne do literatury, jednak używają wspomnianego języka interakcji. Oczywiście, wykorzystywano je już w edukacji, do nauczania matematyki, chemii czy rozwijania zdolności poznawczych. Nie sądzę jednak, by jakakolwiek produkcja tego typu została oficjalnie włączona do programu nauczania na poziomie ogólnokrajowym. Jestem dumny z faktu, że to właśnie tytuł 11 bit studios dołoży swoją cegiełkę do rozwoju edukacji i kultury w naszym kraju. To może być przełomowy moment dla wszystkich artystów tworzących gry na całym świecie – komentuje Grzegorz Miechowski, Prezes Zarządu 11 bit studios S.A.
„This War of Mine” ma zostać umieszczone na liście lektur szkolnych dla uczniów szkół średnich w Polsce począwszy od roku szkolnego 2020/2021. Będzie lekturą przeznaczoną dla osób pełnoletnich, ponieważ produkt w większości krajów, w których jest dostępny, ze względu na poruszaną tematykę klasyfikowany jest w kategorii “od 18 lat”. Gra będzie polecana do nauczania przedmiotów humanistycznych: socjologii, etyki, filozofii, historii i dostępna dla wszystkich polskich szkół średnich bez dodatkowych kosztów.
O 11 bit studios:
11 bit studios S.A. działa na rynku gier od 2010 roku. Jest producentem multiplatformowych gier komputerowych. Spółka ma na koncie takie tytuły jak: „Anomaly”, „This War of Mine” i „Frostpunk”, który zadebiutował w kwietniu 2018 roku. 11 bit studios S.A. prowadzi też program wydawniczy 11 bit publishing, w ramach którego, w maju 2018 roku wydała grę „Moonlighter” a jesienią 2019 roku grę „Children of Morta”. W 2019 roku Spółka miała 71,22 mln PLN przychodów ze sprzedaży i 21,71 mln PLN zysku netto.
Źródło: Spółka, #11B