Przejdź do treści

udostępnij:

Gaming Factory chce do końca 2021 roku wydać ok. 30 gier

Gaming Factory, producent i wydawca gier na PC i konsole, który rozpoczyna właśnie ofertę publiczną, chce w ciągu 1,5 roku wydać ok. 30 gier - poinformował prezes Mateusz Adamkiewicz. Spółka nie ma sformalizowanej polityki dywidendowej.

"Wydajemy stosunkowo dużo gier, nagromadzenie premier to druga połowa tego roku i przyszły rok. (...) Planujemy wydać na przestrzeni półtora roku ok. 30 gier. Wystarczy, że 2-4 z nich wyjdą ponadprzeciętnie, to możemy się spodziewać bardzo wysokich stóp zwrotu i bardzo dużych zysków" - powiedział Adamkiewicz podczas konferencji prasowej.

 

Jak poinformował, średni budżet produkcji gry razem z marketingiem wynosi 200-500 tys. zł.

 

Prezes poinformował, że ponad 300 tys. osób zapisało się na wishlisty dla 12 najważniejszych gier na PC i konsole produkowanych przez spółkę. Łącznie na wszystkie planowane do wydania gry zapisanych jest ponad 400 tys. osób.

 

"To duży kapitał na przyszłość. Dla większości tych gier jeszcze nie określiliśmy konkretnej daty premiery. (..) Listy znacząco urosną, gdy będziemy bliżej wydań" - powiedział prezes.

 

Pytany o plany sprzedażowe na ten rok, prezes odpowiedział: "Wydaje się, że przy tej wishliście będzie kilkaset tysięcy kopii. Raczej nie przekroczymy w tym roku pół miliona, gdyż premiery zaczniemy między wrześniem a listopadem. Osiągnięcie 300-400 tys. kopii to będzie bardzo duży sukces".

 

Wśród planowanych kluczowych gier jeszcze na ten rok Adamkiewicz wymienił: "Bakery Simulator", "Farming Life" i "Castle Flipper", a na przyszły rok "Human Farm".

 

Jak powiedział, strategia spółki zakłada wydawanie nisko i średnio-budżetowych gier komputerowych, choć planowane są 2-3 nieco większe gry. Spółka nie zamierza wchodzić w segment gier AAA.

 

Z emisji nowych akcji Gaming Factory zamierza pozyskać 15-17 mln zł.

 

Ok. 70 proc. wpływów spółka chce przeznaczyć na produkcję gier, pozostałe środki na marketing.

 

Część wpływów na produkcję gier, zostanie przeznaczone na pokrycie kosztów związanych z portowaniem przez spółkę zależną Black Rose Project projektów z wersji PC na konsole Nintendo Switch, Xbox oraz PlayStation. Głównym kanałem dystrybucji gier Gaming Factory będzie platforma Steam, po czym gry będą także dystrybuowane na pozostałe konsole.

 

W 2019 roku przychody wyniosły ok. 4,7 mln zł wobec 610 tys. zł w 2018 r. Zysk grupy na działalności operacyjnej wyniósł 121 tys. zł wobec 996 tys. zł straty w 2018 r., a zysk netto grupy wzrósł o 69,5 proc. do 4,7 mln zł. Na wzrost zysku netto wpływ miał m.in. wzrost wyniku na działalności finansowej.

 

Spółka nie publikuje prognoz.

 

Prezes, pytany o politykę dywidendową, odpowiedział: "Wypłacaliśmy w latach ubiegłych dywidendę, ale nie posiadamy sformalizowanej polityki. Trudno obiecywać wypłatę zysku za ten rok, kiedy chcemy się rozwijać. Potrzebujemy środków na dalszy rozwój, przede wszystkim musimy inwestować w produkcję własną. Nie wykluczam, że na pewnym etapie działalności spółka będzie mieć sformalizowaną politykę dywidendową".

 

W prospekcie emisyjnym spółka podała, że nie posiada sformalizowanej polityki w zakresie wypłaty dywidendy, a intencją zarządu jest wypłata szacunkowo od 30 proc. do 70 proc. wypracowanego zysku. Decyzje będą podejmowane po zakończeniu każdego roku obrotowego. Polityka w zakresie wypłaty dywidendy w przyszłości, każdorazowo, będzie podlegać przeglądowi przez zarząd w zależności od okoliczności.

 

Pierwsza oferta publiczna akcji Gaming Factory obejmuje łącznie do 1.375.000 akcji, w tym do 1.100.000 nowo emitowanych akcji serii E oraz do 275.000 istniejących akcji serii B.

 

Maksymalna cena emisyjna nowych akcji na potrzeby składania zapisów w transzy inwestorów indywidualnych została ustalona na 15,50 zł. Dla inwestorów indywidualnych zarezerwowano 50 proc. z planowanej liczby oferowanych akcji.

 

Kapitał zakładowy spółki dzieli się obecnie na 4,5 mln akcji.

 

Gaming Factory chce pozyskać z oferty publicznej 15-17 mln zł i zadebiutować na rynku głównym GPW w trzecim kwartale.

 

Zapisy w transzy detalicznej będą prowadzone w dniach 24 czerwca – 1 lipca. Minimalny zapis przypadający na inwestora indywidualnego nie może obejmować mniej niż 20 nowo emitowanych akcji. Budowanie księgi popytu potrwa od 24 czerwca do 2 lipca. Zapisy inwestorów instytucjonalnych będą w terminie 3-8 lipca.

 

Firmą inwestycyjną pośredniczącą w oferowaniu akcji jest Trigon Dom Maklerski. Dodatkowo, inwestorzy mogą składać zapisy na akcje w ramach konsorcjum, do którego przystąpiły mBank – Dom Maklerski, Millennium Dom Maklerski, Noble Securities oraz Dom Maklerski BDM.

 

Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole. Wśród kluczowych założeń strategii działania spółki jest m.in. wydawanie nisko i średnio-budżetowych gier komputerowych (6-15 rocznie), w tym poszukiwanie projektów o znaczącym potencjale sprzedażowo-marketingowym oraz zwiększanie przychodów z produkcji własnych projektów, w oparciu o rozwijany dział marketingu.

 

Spółka współpracuje z ponad dwudziestoma deweloperami gier.

 

Spółki należące do grupy Gaming Factory, tj. Black Rose Projects, Silver Lynx Games oraz Ultimate VR uzupełniają działalność o portowanie gier na konsole Nintendo Switch, PlayStation, Xbox oraz platformę VR oraz adaptowanie gier wideo na gry w wersji planszowej. (PAP Biznes)

 

pel/ gor/

udostępnij: