W roku finansowym zakończonym 31 marca 2020 r grupa kapitałowa LiveChat Software osiągnęła 130,9 mln zł skonsolidowanych przychodów i 76,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto. Oznacza to wzrost o odpowiednio 19,7 i 33 proc. w stosunku do poprzedniego roku finansowego - poinformowała spółka w komunikacie.
Na poziomie jednostkowym LiveChat Software osiągnął przychody w wysokości 130,9 mln zł i 75,8 mln zł zysku netto.
Jak podała spółka istotny wpływ na zysk netto w 2019/20 roku finansowym miało zastosowanie ulgi podatkowej wynikającej z programu IP Box.
"Oszczędność podatkowa wynikająca z zastosowania tego programu w odniesieniu do przychodów z naszych aplikacji wyniosła 10,6 mln zł" - napisano w komunikacie.
Istotny wpływ na raportowane wyniki ma również kurs dolara, co wiążę się z tym, że praktycznie całość przychodów spółka generuje w dolarach amerykańskich ( a koszty ponosi zarówno w dolarach, jak również w polskich złotych.
Wyniki LiveChat Software w czwartym kwartale 2019/2020 okazały się lepsze od konsensusu PAP Biznes. Przychody sięgnęły w tym okresie 36 mln zł (konsensus zakładał 35,6 mln zł), EBITDA wyniosła 26,1 mln zł (wobec konsensusu 23,8 mln zł), EBIT sięgnął 23,7 mln zł (konsensus zakładał 22,2 mln zł), a zysk netto - obejmujący jednak ulgę podatkową IP Box - wyniósł 29,2 mln zł. Konsensus na zysk netto wynosił 22,6 mln zł, ale nie obejmował ulgi podatkowej.
W trakcie roku finansowego LiveChat Software zanotował wzrost liczby klientów swoich rozwiązań. W przypadku rozwiązania LiveChat liczba płacących klientów na koniec marca 2020 r wyniosła 28.784 wobec 26.379 przed rokiem.
Liczba klientów LiveChat rosła w każdym miesiącu roku finansowego z wyjątkiem grudnia. W IV kwartale roku obrotowego 2019/20 stosunkowo niski przyrost liczby klientów był rekompensowany przez silny wzrost ARPU i średniej ceny sprzedaży (ARPU w grupie nowych klientów).
W przypadku ChatBot liczba płacących klientów na koniec roku finansowego wyniosła 1108 wobec 480 rok wcześniej. Tu również zanotowano wzrost ARPU i średniej ceny sprzedaży w IV kwartale, co wynika z wprowadzenia nowych planów abonamentowych w styczniu 2020 roku.
Poniżej przedstawiamy wyniki Livechat Software w czwartym kwartale roku obrotowego 2019/20 oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes i wyników poprzednich okresów. Dane w mln PLN.
Wynik na poziomie netto uwzględnia efekt zastosowania ulgi podatkowej wynikającej z programu IP Box, czego nie obejmował konsensus.
4Q2019/20 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD2019/20 | rdr |
Przychody | 36,0 | 35,6 | 1,2% | 22,4% | 11,5% | 130,9 | 19,7% |
EBITDA | 26,1 | 23,8 | 9,5% | 30,8% | 20,0% | 88,4 | 18,6% |
EBIT | 23,7 | 22,2 | 6,6% | 26,1% | 16,0% | 81,9 | 15,7% |
zysk netto j.d. | 29,2 | 22,6 | 29,5% | 92,5% | 78,2% | 76,1 | 33,0% |
marża EBITDA | 72,3% | 66,9% | 5,49 | 4,63 | 5,16 | 67,55% | -0,64 |
marża EBIT | 65,7% | 62,4% | 3,34 | 1,90 | 2,55 | 62,60% | -2,16 |
marża netto | 81,1% | 47,5% | 33,60 | 29,55 | 30,37 | 58,16% | 5,79 |
LiveChat Software chce wypłacić z zysku netto za rok obrotowy 1 kwietnia 2019 - 31 marca 2020 dywidendę, która łącznie z dwiema zaliczkami wyniesie 2,48 zł na akcję. Na dywidendę spółka przeznaczy tym samym blisko 12 mln zł.
W styczniu 2020 roku LiveChat wypłacił już tytułem zaliczki 0,60 zł dywidendy na akcję, dodatkowo spółka chce wypłacić kolejną zaliczkę, również w wysokości 0,60 zł na akcję.
Dniem ustalenia prawa do zaliczki na poczet dywidendy będzie 30 lipca, a jej wypłata nastąpi 6 sierpnia. Z kolei dniem ustalenia prawa do pozostałej części dywidendy (1,28 zł na akcję) ma być 25 sierpnia, a jej wypłata nastąpiłaby 1 września.
Ostateczną decyzję dotyczącą podziału zysku za poprzedni rok obrotowy podejmie walne zgromadzenie LiveChat Software.
Przed rokiem spółka wypłaciła 1,95 zł dywidendy na akcję.
(PAP Biznes), #LVCpr/