Carbon Studio planuje przejście na rynek główny GPW
Zarząd Carbon Studio SA podjął uchwałę o rozpoczęciu działań, których celem jest przeniesienie akcji spółki z rynku NewConnect na rynek główny Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Projekty uchwał w tej sprawie zostaną wprowadzone na najbliższe Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy spółki. Władze Carbon Studio rozpoczęły rozmowy z domami maklerskimi oraz kancelariami prawnymi, które będą odpowiedzialne za przeprowadzenie całego procesu. Studio koncentruje się obecnie na produkcji gry VR (wirtualna rzeczywistość) w uniwersum Warhammera: Age of Sigmar oraz rozwoju marki The Wizards.
- Podjęliśmy decyzję o zmianie rynku notowań akcji z NewConnect na rynek regulowany Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, aby jeszcze bardziej zwiększyć transparentność naszej spółki w oczach inwestorów, zwłaszcza instytucjonalnych oraz poszerzyć ich bazę. Jesteśmy przekonani, że obecność na rynku regulowanym wpłynie na wzrost płynności akcji spółki oraz jej kapitalizacji – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio SA. – Obecność na GPW z pewnością umocni zaufanie do spółki, co jest szczególnie ważne podczas współpracy z zagranicznymi partnerami. – dodaje.
Odpowiednie projekty uchwał zostaną wprowadzone do porządku obrad najbliższego WZA spółki. Zarząd rozpoczął pierwsze rozmowy z domami maklerskimi oraz kancelariami prawnymi, które docelowo będą odpowiedzialne za przeprowadzenie procesu.
Carbon Studio to specjalista w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. W pierwszym kwartale br. spółka odnotowała r/r prawie 440 proc. wzrostu zysku netto – Konsekwentnie realizowana przez nas strategia rozwoju i kierunek w którym podążamy przekłada się na wzrost finansów naszej spółki. W pierwszym kwartale osiągnęliśmy przychód netto ze sprzedaży w wysokości ponad 0,45 mln zł, to wynik o prawie 150 proc. lepszy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Najbardziej cieszy nas zysk netto, który był wyższy r/r o prawie 440 proc. i ostatecznie wyniósł prawie 0,2 mln zł netto – mówi Błażej Szaflik.
W styczniu Carbon Studio utworzyło spółkę zależną Iron VR, której działalność koncentruje się na mniejszych grach VR o niskich budżetach. – W ten sposób jasno rozgraniczamy kompetencje między Carbon Studio, a Iron VR. Zakładamy produkcję kilku gier rocznie. Środki na finansowanie rozwoju spółki będą pochodzić od zewnętrznych partnerów – dodaje prezes Carbon Studio.
Obecnie zespół koncentruje się na produkcji gry VR w uniwersum Warhammera: Age of Sigmar. To efekt podpisanej we wrześniu 2019 roku umowy z Games Workshop, globalnym wydawcą gier bitewnych i miniaturek fantasy. – Games Workshop bardzo aktywnie angażuje się w pracę nad naszym wspólnym projektem. W ramach prac nad grą działamy ze specjalnym zespołem dedykowanym dla Carbon Studio. Niezwykła popularność uniwersum Warhammer, bardzo duża i aktywna społeczność skoncentrowana wokół tego świata oraz zaangażowanie naszego biznesowego partnera sprawiają, że jest to dla nas niezwykle cenne przedsięwzięcie – informuje Aleksander Caban z zarządu Carbon Studio.
Premiera gry planowana jest na przełomie 2020/2021 roku.
O Carbon Studio:
Carbon Studio to pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Twórcy świetnie ocenianej gry The Wizards (80/100 pkt na Metacritic i 83 proc. pozytywnych komentarzy na platformie Steam). We wrześniu 2019 roku studio podpisało umowę licencyjną na produkcję gry komputerowej z wiodącym wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych.
Carbon Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Oculusem / Facebookiem, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii.
W styczniu 2020 roku Carbon Studio powołało spółkę zależną – Iron VR S.A. Działalnością firmy jest produkcja mniejszych gier VR o niewysokich budżetach. Prezesem spółki jest Karolina Koszuta, także członkiem zarządu Carbon Studio S.A. Carbon Studio posiada 60 proc. akcji spółki.
Od grudnia 2019 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect.
Źródło: Spółka, #CRB