Przejdź do treści

udostępnij:

TIM odnotowuje rekordowe I półrocze

Ze wstępnych szacunków wynika, że przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły w czerwcu 2020 r. niemal 75,3 mln zł, zaś w całej pierwszej połowie 2020 r. – ponad 434,1 mln zł. To wzrost o odpowiednio 14,4% i 14,2% w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. W samym czerwcu 2020 r. rekordowy, aż 33-procentowy wzrost zanotowały obroty wygenerowane przez kanał e-commerce (53,9 mln zł vs 40,4 mln zł w czerwcu 2019 r., tj. +33,4%).

Sprzedaż online przyniosła w I półroczu 2020 r. według szacunków ponad 309 mln zł (+16,1% rdr.). Udział ecommerce w całości obrotów wyniósł 71%.

- Za nami kwartał, w którym niemal cała załoga TIM-u pracowała zdalnie, jednak – jak widać – w żaden sposób nie wpłynęło to negatywnie na nasze przychody ze sprzedaży. Kilka dni temu analityk Noble Securities w swoim komentarzu napisał, że TIM-owi koronawirus niestraszny. Dane sprzedażowe dotyczące czerwca, drugiego kwartału i pierwszego półrocza twardo to potwierdzają. Bijemy kolejne rekordy. Od lutego co miesiąc notujemy dwucyfrowe dynamiki sprzedaży – podkreśla Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – W czerwcu wiele firm, także będących naszymi klientami, wracało w mniejszym lub większym stopniu do pracy stacjonarnej. Nie zmieniło to jednak ich zwyczajów zakupowych, co potwierdza najwyższy w naszej historii wzrost obrotów ze sprzedaży online. Wybierają zakupy na TIM.pl jako najbezpieczniejszy, na dobrych warunkach i z niezawodnym serwisem, dostęp do najszerszej oferty elektrotechniki w Polsce – dodaje Krzysztof Folta.

O TIM:

TIM SA jest największym hurtowym dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika „Elektrosystemy”, nr 5/2020). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel - sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2019 r. ponad 70% obrotów spółki (tj. 561,3 z 798,4 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu. Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce

Źródło: Spółka, #TIM

Zobacz także: TIM SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: