Przychody BoomBitu wyniosły w czerwcu 9,1 mln zł - szacunki | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
03 lip 2020, 17:24

Przychody BoomBitu wyniosły w czerwcu 9,1 mln zł - szacunki

BoomBit szacuje, że odnotował w czerwcu 9,1 mln zł skonsolidowanych przychodów wobec 10,6 mln zł w maju - poinformowała spółka w komunikacie.

Spółka szacuje, że koszty prowizji platform (Google, Apple) wyniosły 0,76 mln zł wobec 0,7 mln zł w maju. Koszty kampanii marketingowych (tzw. user aquisition) spadły do 4,49 mln zł z 5,34 mln zł w maju.

BoomBit podał, że w czerwcu przychody, pomniejszone o koszty marketingu (związane z pozyskiwaniem użytkowników) oraz prowizje platform dystrybucyjnych, wyniosły ok. 3,8 mln zł w porównaniu do ok. 4,6 mln zł w maju 2020 (spadek o 16 proc. miesiąc do miesiąca).

W pierwszym półroczu 2020 szacunkowe przychody z gier BoomBit wyniosły ok. 70 mln zł, podczas gdy w całym 2019 roku sprzedaż sięgnęła 49,7 mln zł. Nakłady marketingowe w I półroczu wyniosły ok. 35 mln zł wobec 13 mln zł w całym 2019 roku.

W informacji prasowej BoomBit poinformował, że w czerwcu 2020 łączna liczba pobrań gier grupy wyniosła około 15 mln. Od początku roku do połowy czerwca gry BoomBit przekroczyły 100 mln pobrań.

Najwięcej pobrań - ponad 3 mln w czerwcu i 31 mln razy od debiutu w grudniu 2019 roku - notuje gra "Ramp Car Jumping".

"Wprowadzamy na rynek kolejne tytuły tego typu – 'Car Crusher' oraz 'Car Mechanic', grę z którą wiążemy duże nadzieje i która została pobrana już ponad milion razy od debiutu w ostatnich dniach czerwca" - napisał w komunikacie prasowym prezes Marcin Olejarz.

Firma testuje obecnie kilkadziesiąt kolejnych projektów prostych gier mobilnych typu hypercasual, jednak - jak czytamy w komunikacie - faktyczna liczba debiutów będzie zależała od potencjału monetyzacyjnego tych gier.

BoomBit podał, że ostatnie zmiany na rynku reklamy nie były dla spółki znaczące.

"Najważniejszą miarą jest dla nas eCPM, czyli to, ile otrzymujemy pieniędzy za tysiąc obejrzanych reklam – ten wskaźnik jest stabilny z lekką tendencją wzrostową. Ponadto rozszerzamy zasięg nowej formy reklamy - playable ads, które pozwalają na pozyskanie użytkownika cechującego się lepszą retencją" - napisał prezes.

(PAP Biznes), #BBT

kuc/gor/

Zobacz także: BoomBit SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości