Dwa projekty Carbon Studio zakwalifikowane do dofinansowania w ramach konkursu GameINN | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
09 lip 2020, 09:05

Dwa projekty Carbon Studio zakwalifikowane do dofinansowania w ramach konkursu GameINN

Carbon Studio SA, notowany na NewConnect specjalista w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR otrzyma ponad 5,8 mln zł dotacji od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, w ramach konkursu sektorowego GameINN. Dwa projekty studia, o łącznej wartości prawie 8,4 mln zł, zostały zakwalifikowane do dofinansowania. Pierwszy dotyczy opracowania innowacyjnego systemu do zautomatyzowanego generowania nowych poziomów oraz obiektów 3D dedykowanych do gier VR. Drugi posłuży do wytworzenia innowacji produktowej na skalę międzynarodową, w postaci znacząco ulepszonej technologii – systemu telemetrii. Technologie spółki wzbogacą jej przyszłe VR-owe produkcje. 

- Miło nam poinformować, że projekty Carbon Studio znalazły się gronie wybranych przez NCBiR do dofinansowania w ramach czwartej edycji konkursu GameINN. Najbardziej cieszy nas fakt, że dofinansowanie dotyczy aż dwóch naszych innowacji, co biorąc pod uwagę olbrzymią konkurencję jest dla nas dużym wyróżnieniem – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio.

Pierwszy projekt dotyczy opracowania innowacyjnego systemu do zautomatyzowanego generowania nowych poziomów oraz obiektów 3D dedykowanych do gier w technologii wirtualnej rzeczywistości.

– To narzędzie posłuży nam do wsparcia pracy projektantów poziomów. Rezultaty projektu będą wykorzystywane głównie do tworzenia leveli w grach typu VR Fantasy, w których krajobraz świata gry oparty będzie w dużej mierze o skaliste przestrzenie oraz różnego formacje skalne. Rozwiązanie pozwoli nam także projektować i rozbudowywać poziomy bezpośrednio w przestrzeni 3D za pomocą poleceń i gestów projektanta – dodaje Błażej Szaflik.

Całkowity koszt projektu wynosi ponad 4,7 mln zł, kwota dofinansowania z NCBiR to prawe 3,7 mln zł.

Drugi projekt dotyczy opracowanie innowacji produktowej opartej na systemie telemetrii w grze. Rozwiązanie to umożliwi zbieranie anonimowych danych o sposobie prowadzenia rozgrywki przez gracza, które będą bezpośrednio wykorzystywane w grach VR-owych.

– Liczymy, że projekt pozwoli na tworzenie zupełnie nowego rodzaju rozgrywki, dopasowanej indywidualne do konkretnego gracza – informuje Aleksander Caban z zarządu Carbon Studio – Co ważne, projektowane przez nas rozwiązanie nie posiada bezpośredniej konkurencji, na rynku nie ma rozwiązań oraz gier o podobnym poziomie złożoności i potencjale zaangażowania użytkownika. Nasza technologia będzie stanowiło odpowiedź na tę lukę – dodaje.

Realizacja projektu innowacji produktowej opartej na systemie telemetrii w grze to koszt ponad 3,6 mln zł. Wartość dofinansowania opiewa na blisko 2,2 mln zł.

Od pierwszej edycji GameINN cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Tym razem dofinansowanie mogli ubiegać się przedsiębiorcy, konsorcja przedsiębiorców oraz konsorcja przedsiębiorców z udziałem jednostek naukowych. W ramach czwartej edycji, do NCBR wpłynęła największa w historii programu liczba wniosków ubiegających się o dofinansowanie. Efekty prac nagrodzonych spółek są wykorzystywane dla zwiększenia konkurencyjności całego sektora i poszczególnych firm, podnosząc jakość oferowanych produktów i usług.

O Carbon Studio:

Carbon Studio to pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Twórcy świetnie ocenianej gry The Wizards (80/100 pkt na Metacritic i 83 proc. pozytywnych komentarzy na platformie Steam). We wrześniu 2019 roku studio podpisało umowę licencyjną na produkcję gry komputerowej z wiodącym wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych. 

Carbon Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Oculusem / Facebookiem, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii. 

Od grudnia 2019 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect.

Źródło: Spółka, #CRB

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości