Far From Home zmierza na NewConnect
Project Oxygen to robocza nazwa pierwszej gry wrocławskiego studia Far From Home. Zespół pracuje nad zaawansowanym symulatorem przetrwania w postapokaliptycznym świecie. Ambicją Far From Home jest dołączenie do czołówki firm notowanych na giełdzie.
Wrocławskie studio zostało założone przez utalentowanych twórców mogących pochwalić się doświadczeniem zdobytym przy znanych produkcjach, takich jak Dead Island, Dying Light, Divinity: Original Sin, czy Medium. Zespołem kieruje Andrzej Blumenfeld, programista z 10-letnim doświadczeniem, który pracował m.in. nad Dying Light 2 jako Lead Gameplay Programmer.
Studio opracowało wersję prototypową gry, która zyskała aprobatę grupy konsultantów, ekspertów i dziennikarzy, zdobywając tym samym zielone światło na rozpoczęcie preprodukcji. Budżet produkcyjny Project Oxygen wynosi 5 milionów złotych.
– Założenie studia poprzedził ponad rok prac koncepcyjnych oraz badania rynku. Finalnie zdecydowaliśmy się stworzyć pierwszoosobowy symulator przetrwania w postapokaliptycznym świecie. Mocny akcent chcemy położyć na elementy rozwijania bazy – komentuje Andrzej Blumenfeld, prezes spółki.
Wrocławscy gamedeveloperzy zakładają pojawienie się produkcji w modelu Early Access na Steam już w pierwszej połowie 2022. Nadrzędnym celem jest pozyskanie jak najszerszego feedbacku od graczy.
– Z największym szacunkiem patrzymy na tytuły takie jak Raft, Subnautica czy Green Hell. Doceniamy w tych nie tylko wyjątkowe wartości gameplayowe czy artystyczne, ale również to, że ich twórcy wzorowo komunikowali ze społecznością graczy. Jestem przekonany, że współczesny proces developmentu musi być prowadzony w ciągłym kontakcie z nimi – podkreśla Blumenfeld.
Project Oxygen, początkowo przeznaczony dla pojedynczego gracza, w przyszłości zostanie rozszerzony o tryb kooperacyjny. Tytuł przeznaczony jest na komputery osobiste oraz konsole przyszłej generacji. Nadrzędnym celem w developmencie gry jest jakość.
- Zdecydowaliśmy się na użycie silnika Unreal Engine ze względu na możliwości technologiczne umożliwiające stworzenie realistycznego środowiska gry, a w szczególności efekty cząsteczkowe i wolumetryczne czy wsparcie dla różnorodnych zjawisk atmosferycznych – tłumaczy prezes.
Inkorporacja firmy zbiegała się z wybuchem epidemii, czego wyraz znajdziemy w wieloznaczności nazwy Far From Home.
– Zakładaliśmy firmę w środku pandemii, podpisując dokumenty w maseczkach i rękawiczkach. Wyglądało to ponuro, ale wszystko przebiegło sprawnie, pozyskaliśmy finansowanie ze strony inwestorów indywidualnych. Do dzisiaj pozyskaliśmy 2 miliony złotych. Zamierzamy ubiegać się o wejście na NewConnect już w przyszłym roku. W ocenie zarządu jest to najlepszy kierunek dla studia szukającego swobody twórczej w segmencie AA+ – podsumowuje Blumenfeld.
Wizja artystyczna projektu Oxygen
Akcja gry toczy się setki lat po zagładzie naszej cywilizacji. Gracz wcieli się w postać naukowca przemierzającego zrujnowaną Ziemię by odkrywać odmieniony, wrogi świat.
– Globalna katastrofa ekologiczna zniszczyła życie na Ziemi, ocalali szukali ocalenia kilkaset metrów nad powierzchnią, walcząc o dostęp do powietrza i słońca. Aby przetrwać, tworzyli monstrualne konstrukcje. Ostatecznie ich wysiłki poszły na marne. – opowiada o fabule prezes.
Głównym miejscem akcji jest sterowiec, będący dla gracza jednocześnie domem, warsztatem, magazynem i bazą wypadową. Sterowiec trzeba będzie regularnie naprawiać i modyfikować, poprawiając parametry takie jak nośność, szybkość czy wytrzymałość. Podczas wypraw gracz będzie regularnie konfrontować się z nieznanym, poszukując materiałów, narzędzi i składników. Eksploracja zawierać będzie wątek naukowy związany z prowadzeniem eksperymentów służących odkrywaniu sekretów nowego świata.
O Far From Home:
Far From Home to wrocławskie studio gamedeveloperskie, którego pracownicy posiadają doświadczenie przy pracy zarówno nad produkcjami AAA jak i indie w firmach takich jak Techland, Larian Studios, Farm 51 czy Bloober Team. Spółka chce skupić się na tworzeniu gier akcji z rozwiniętymi elementacji narracyjnymi. Pierwsza gra studia, powstający na silniku Unreal Engine „Project Oxygen”, ma należeć do segmentu AA+. W planach wydawniczych przewidziane są jego wersje na PC, PS5 oraz XboX Series X.
Źródło: Spółka