Po dziewięciu miesiącach roku obrotowego 2019/20 informatyczna spółka utrzymała zeszłoroczne przychody za analogiczny okres i zauważalnie poprawiła rentowność biznesu. To zasługa m.in. koncentracji sprzedaży na własnych produktach i usługach
W okresie między październikiem 2019 a czerwcem 2020 roku Sygnity miało 178,5 mln zł przychodów czyli niemal tyle samo, co po trzech kwartałach przed rokiem Jednocześnie spółka zwiększyła EBIT o około 4 mln zł do poziomu 30,3 mln zł – co oznacza wzrost rentowności operacyjnej do 17 proc. (+ 2 pkt. proc.). Marża zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację (EBITDA) wrosła w tym samym czasie do 24 proc. (+ 6 pkt. proc.), a na wyniku netto zwiększyła do 12 proc. (+1,1 pkt. proc.). Sam zysk netto wyniósł 21,7 mln zł, wobec 19,8 mln przed rokiem, EBITDA zaś wzrosła o 30 proc. do 42,5 mln zł.
- Porównując wyniki osiągnięte w 1-3Q2019-20 warto pamiętać, że wdrożyliśmy w międzyczasie nowe standardy raportowania (MSFF 16), które to zwiększyły poziom amortyzacji i tym samym EBITDA. Ze strony przychodowej zaś, mieliśmy w zeszłym roku księgowane nisko rentowne projekty, z których się wycofaliśmy w kolejnych okresach w ramach restrukturyzacji. Jeśli chodzi o dynamikę wzrostu zysku netto, to należy przypomnieć, że przed rokiem został on jednorazowo powiększonych poprzez zysk finansowy na wykupie dyskontowym obligacji o 5,7 mln zł. Biorąc ten fakt pod uwagę i oczyszczając wynik, widać, że wynik netto zwiększył się nam o ponad połowę – komentuje Inga Jędrzejewska, Członek Zarządu ds. finansowych Sygnity.
O bardzo dobrej kondycji operacyjnej biznesu Sygnity świadczy również doskonała sytuacja płynnościowa spółki. Dzięki temu, że udało jej się wypracować aż 37,2 mln zł przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej, firma sprawnie obsługuje spłatę wierzytelności z tytułu umowy restrukturyzacyjnej. W okresie ostatnich 12 miesięcy zredukowała bowiem zadłużenie wobec wierzycieli o prawie 18 mln zł, jednocześnie finansując niemal bez udziału banków i ubezpieczycieli działalność operacyjną firmy.
- Staramy się prowadzić nasz biznes w sposób zrównoważony, mając na uwadze również to, że otoczenie rynkowe zmieniło się znacznie a oczekiwania Klientów ukierunkowane są istotnie na obszar digitalizacji i automatyzacji procesów biznesowych. Oferta produktowa Sygnity pozwala na osiągnięcie zadowalających wyników a także perspektywicznie adresuje trendy rynkowe co pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość – mówi Mariusz Jurak, Wiceprezes Sygnity.
- Skupiamy się na utrzymaniu wysokiej rentowności i efektywności realizowanych projektów a także na dopasowaniu oferty produktowej oraz usługowej do potrzeb i oczekiwań klientów. Priorytetem firmy jest utrzymanie powtarzalnych dobrych wyników finansowych, które umożliwią szybszy rozwój naszej oferty, dotarcie do nowych klientów, z wykorzystaniem takich technologii, jak: rozwiązania chmurowe, robotyzacja procesów, internet rzeczy, zarządzanie strumieniem płatności czy automatyzacja wdrażania zmian regulacyjnych – podsumowuje, Bogdan Zborowski Prezes Zarządu Sygnity.
Źródło: Spółka, #SGN