Cloud Technologies publikuje wyniki finansowe za II kwartał 2020 r.
Cloud Technologies, polska spółka technologiczna będąca jednym z największych na świecie dostawców anonimowych profili internautów, które służą do targetowania reklamy internetowej, miała w II kwartale 2020 r. 10,7 mln zł przychodów i 0,3 mln zł EBITDA.
– W drugim kwartale pomimo trwającej pandemii poprawiliśmy nasze przychody o 11%. Zgodnie z naszymi przypuszczeniami COVID-19 nie zakłócił więc bieżącej działalności, ale miał istotny wpływ na wyniki poszczególnych segmentów, a w szczególności na niższe przychody od klientów bezpośrednich. Największe ograniczenia obserwowaliśmy w kwietniu, ale z każdym kolejnym miesiącem sytuacja istotnie się poprawia. Patrzymy optymistycznie na kolejne miesiące, nie wiemy jednak jak się zachowa rynek danych w USA. Epidemia wciąż jest tam mocno rozwinięta i może przełożyć się na kolejne ograniczenia w funkcjonowaniu podmiotów, a tym samym mniejsze zainteresowanie naszymi usługami. Z punktu widzenia strategicznych kierunków rozwoju Grupy najistotniejsza jest wysoka dynamika wzrostu sprzedaży danych i technologii – mówi Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
W II kwartale 2020 r. przychody ze sprzedaży Grupy Cloud Technologies wzrosły o 11,0% w porównaniu do analogicznego kwartału 2019 r. i osiągnęły poziom 10,7 mln zł.
Wpływ COVID-19 jest najbardziej widoczny w przypadku przychodów z działalności stricte reklamowej, prowadzonej przede wszystkim na terytorium Polski i raportowanych w segmencie Data Consulting. Sprzedaż do klientów bezpośrednich spadła o 31%, natomiast sprzedaż do klientów agencyjnych o blisko 1%. Ograniczenie zleceń od klientów bezpośrednich, wynika przede wszystkim z ograniczonych możliwości prowadzenia działalności przez klientów z najbardziej dotkniętych pandemią branż takich jak turystyka, rozrywka lub motoryzacja.
Najbardziej istotnym z perspektywy Grupy jest fakt osiągnięcia wysokiej, blisko 65%, dynamiki przyrostu sprzedaży danych i technologii – kluczowego strategicznego kierunku dalszego rozwoju Grupy raportowanego w segmencie Data Enrichment. Najistotniejszy z punktu widzenia osiągniętych wyników był wzrost sprzedaży spółki OnAudience Ltd, podmiotu dedykowanego do ekspansji segmentu danych Grupy. Pomimo negatywnego wpływu COVID-19 Grupa odnotowała też wysoki wzrost sprzedaży danych na kluczowych rynkach zagranicznych, w tym USA. Do wzrostu przychodów w tym segmencie przyczynił się również wpływ podpisanych umów sprzedaży licencji na DMP oraz przeprowadzonych transakcji barterowej sprzedaży i zakupu danych.
W segmencie Data Acquisition Grupa odnotowała 20% spadek przychodów z sieci afiliacyjnych oraz istotny blisko 52% wzrost sprzedaży do brokerów powierzchni reklamowych, który z uwagi na niewielką marżowość nie ma istotnego znaczenia dla wyników Grupy. Warty odnotowania jest również wysoki wzrost w kategorii „sprzedaż do pozostałych odbiorców” będący wynikiem jednorazowej transakcji refaktury kosztów usług programistycznych i integracyjnych dla jednego z kontrahentów Grupy o wartości 0,4 mln zł.
Grupa wypracowała w II kwartale 2020 roku zysk EBITDA na poziomie 0,3 mln zł, który był o blisko 0,8 mln zł lepszy w porównaniu do analogicznego kwartału w 2019 roku (strata na poziomie 0,4 mln zł).
W analizowanym okresie Grupa m.in. z uwagi na ujemne różnice kursowe zanotowała 0,9 mln zł straty netto, w porównaniu do 1,6 mln zł straty netto w II kwartale 2019 r.
W całym pierwszym półroczu przychody ze sprzedaży Grupy łącznie wyniosły 22,0 mln zł i wzrosły o blisko 22% w porównaniu do dwóch kwartałów 2019 roku
– Z sukcesem kontynuujemy sprzedaż długoterminowych licencji na wykorzystanie autorskiej technologii do integracji i zarządzania danymi - Data Management Platform (DMP).Od początku roku podpisano w sumie 6 takich umów na łączną kwotę 7,9 mln zł netto. Zwiększyliśmy poziom gotówki do 15,5 mln zł, a Grupa odnotowała dodatnie przepływy pieniężne netto w wysokości 6,3 mln zł, na co wpłynęły zwrot podatku CIT prezentowany w działalności operacyjnej oraz otrzymanie w ramach tarczy antykryzysowej pożyczki 3,4 mln zł z PFR widoczny w działalności finansowej – dodaje Piotr Prajsnar.
O Cloud Technologies:
To warszawska spółka z segmentu nowych technologii, założona w 2011 roku przez Piotra Prajsnara. Działa w segmencie DataTech specjalizując się w Big Data marketingu i monetyzacji danych. Jest jedną z najszybciej rozwijających się spółek technologicznych w Europie, była wyróżniona w rankingach Deloitte Technology Fast 50 CE 2017, Deloitte Technology Fast 500 EMEA 2017 oraz FT 1000 2018, prestiżowego rankingu najszybciej rozwijających się spółek europejskich według Financial Times. Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni anonimowych danych o zainteresowaniach użytkowników Internetu oraz technologię do integracji i zarządzania danymi, czyli Data Management Platform (DMP). Dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych w Sieci oraz rozbudowywanie rozwiązań klasy Business Intelligence w firmach (data enrichment).
Źródło: Spółka, #CLD
