Dino Polska miało w II kw. 148 mln zł zysku netto wobec konsensusu 129,2 mln zł zysku
Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w drugim kwartale 2020 roku 148 mln zł wobec 105,5 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Konsensus PAP Biznes zakładał 129,2 mln zł zysku netto.
EBIT wyniósł 191,2 mln zł wobec 142,2 mln zł rok wcześniej i był 9 proc. wyższy od oczekiwań analityków na poziomie 175 mln zł.
Wynik EBITDA grupy wyniósł w drugim kwartale 238,7 mln zł i był wyższy rdr o 31,7 proc. Konsensus PAP Biznes zakładał 223,5 mln zł EBITDA.
Przychody grupy wyniosły 2.465,4 mln zł wobec oczekiwanych 2.420 mln zł i były 27 proc. wyższe niż w II kw. 2019 r.
Marża EBITDA wyniosła 9,68 proc. i była o 0,34 pkt proc. wyższa niż w II kw. 2019 r.
Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w drugim kwartale tego roku 7,8 proc. rdr.
W II kw. 2020 r. uruchomionych zostało 68 nowych sklepów Dino. Łącznie w I półroczu 2020 r. otwarte zostały 84 nowe sklepy w stosunku do 81 w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Na dzień 30 czerwca 2020 r. sieć Dino liczyła 1.302 markety, o 246 więcej niż przed rokiem.
(PAP Biznes), #DNPpel/
