People Can Fly – jeden z najbardziej doświadczonych deweloperów gier AAA w Polsce - zadebiutuje na GPW
Spółka PCF Group S.A. (People Can Fly) złożyła prospekt w Komisji Nadzoru Finansowego. Spółka zamierza do końca tego roku przeprowadzić publiczną ofertę akcji i zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (IPO).
People Can Fly, globalnie rozpoznawalny deweloper gier z segmentu AAA1, planuje wkrótce dołączyć do rosnącego grona spółek gamingowych notowanych na GPW. Wśród gier wyprodukowanych przez People Can Fly znajdują się nagrodzone tytuły, które zdobyły uznanie graczy i mediów na całym świecie, takie jak: Painkiller, Bulletstorm oraz Gears of War: Judgment. Ponadto, People Can Fly w ramach trwającego osiem lat partnerstwa z Epic Games – globalnym producentem, wydawcą gier i powiązanych z nimi technologii – współpracowało przy tworzeniu takich projektów tej firmy jak: Gears of War, Gears of War 2, Gears of War 3, Unreal Tournament, Spyjinx i Fortnite. Technologia produkcji gier People Can Fly bazuje na oprogramowaniu Unreal Engine – popularnym silniku gier wideo stworzonym przez Epic Games.
People Can Fly, wspólnie z globalnym wydawcą Square Enix, pracuje obecnie nad największą produkcją w swojej historii – grą z gatunku shooter RPG zatytułowaną Outriders, której premiera została zaplanowana na koniec 2020 r.
Ponadto, spółka rozpoczęła niedawno prace m.in. nad nową produkcją z segmentu AAA. Tak jak w przypadku Outriders, produkcja ta będzie realizowana we współpracy z wiodącym, globalnym wydawcą gier. Gra, nad którą pracuje studio People Can Fly w Nowym Jorku, ma zostać wydana na konsole nowej generacji i platformy streaming’owe. Aby sprostać skali nowego projektu, People Can Fly planuje w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy znaczne powiększenie swojego nowojorskiego oddziału oraz rozwój nowego, startupowego studia w Montrealu.
– People Can Fly ma na swoim koncie wiele sukcesów w produkcji gier segmentu AAA oraz doświadczenie we współpracy z największymi międzynarodowymi wydawcami. Wejście na giełdę jest dla nas ważnym krokiem, który jeszcze bardziej umocni pozycję People Can Fly na globalnym rynku deweloperów gier. Możemy z dumą powiedzieć, że mamy jeden z najbardziej doświadczonych zespołów w Polsce, składający się z około 190 wysokiej klasy ekspertów i specjalistów w zakresie programowania, tworzenia animacji, grafiki, designu, efektów wizualnych i dźwiękowych oraz produkcji gier. Warto podkreślić, że wśród akcjonariuszy spółki są kluczowi menadżerowie odpowiadający za proces tworzenia gier, od wielu lat związani z firmą: Bartosz Kmita, Bartosz Biełuszko, Krzysztof Dolaś i Jarosław Surowiec. Jesteśmy firmą globalną, ze studiami zlokalizowanymi w Polsce, Wielkiej Brytanii, USA i Kanadzie oraz jednym z pionierów polskiego i europejskiego rynku gier typu shooter z segmentu AAA. Do najbardziej rozpoznawalnych wyprodukowanych przez nas tytułów należą: Painkiller, Bulletstorm oraz stworzony we współpracy z Epic Games Gears of War: Judgment – mówi Sebastian Wojciechowski, prezes zarządu i większościowy akcjonariusz PCF Group S.A. – Obecnie, wspólnie ze Square Enix, finalizujemy prace nad nową grą z segmentu AAA, shooterem RPG – zatytułowaną Outriders. Jest to największa produkcja w historii People Can Fly, której światową premierę planujemy pod koniec tego roku i z którą wiążemy duże nadzieje – dodaje Sebastian Wojciechowski.
Outriders to ambitna, trzecio-osobowa gra typu shooter z elementami RPG osadzona w realiach dark science-fiction. Wydawcą Outriders jest Square Enix – globalny koncern z siedzibą w Tokio, będący producentem i wydawcą gier, który ma w swoim portfolio znane na całym świecie tytuły takie jak: Final Fantasy, Life is Strange, Tomb Raider, Just Cause czy Avengers Marvela. Autorem muzyki do gry Outriders jest Inon Zur, światowej sławy kompozytor, który skomponował muzykę do takich gier, jak: Dragon Age, Fallout, Prince of Persia, Syberia, czy Baldur’s Gate, laureat nagrody Emmy, trzykrotnie nominowany do nagrody BAFTA.
– Outriders jest grą, która zapewnia wiele godzin wciągającej rozgrywki. Uczestnicy specjalnych pokazów i eventów branżowych, którzy mieli już okazję zagrać w Outriders oceniają grę bardzo pozytywnie. Jesteśmy przekonani, że docenią ją także gracze na całym świecie, a dla People Can Fly będzie początkiem nowego etapu rozwoju – mówi Bartosz Kmita, dyrektor kreatywny i jeden z akcjonariuszy PCF Group S.A.
Od początku 2020 r., wspólnie z wydawcą Square Enix, prowadzona jest intensywna kampania marketingowa i promocyjna gry Outriders. Prezentacja gry na eventach prasowych w Warszawie (styczeń 2020 r.), Los Angeles (luty 2020 r.) oraz na konferencji PAX EAST 2020 w Bostonie na przełomie lutego i marca 2020 r. wywołała duże zainteresowanie medialne. W pierwszym kwartale br. ukazało się blisko 650 artykułów o grze Outriders w najbardziej prestiżowych mediach branżowych na świecie oraz zostało opublikowanych ponad 260 dedykowanych grze materiałów filmowych, które zostały obejrzane ponad 15 mln razy. Działania marketingowe gry Outriders będą kontynuowane przez cały 2020 rok, a ich osią jest obecnie format Outriders Broadcast – comiesięczne wydarzenia online, których celem jest prezentacja kolejnych szczegółów gry, promowane na kanale YouTube gry oraz platformie Twitch.
Gra Outriders ma być dostępna na konsole nowej generacji: Xbox Series X oraz PlayStation 5, jak również na PC, a także konsole: Xbox One, PlayStation 4, Xbox One X oraz PlayStation 4 Pro na koniec 2020 r. Od 2021 roku gra Outriders będzie również dostępna na platformie streamingowej Google Stadia.
Studio People Can Fly zostało założone w 2002 roku i zalicza się do grona pionierów rynku gier wideo typu shooter w Polsce i Europie. Jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. W 2007 roku większościowym wspólnikiem spółki stał się Epic Games – amerykańska firma produkująca gry i twórca technologii Unreal Engine – popularnego silnika do budowy gier, na którym bazują produkcje People Can Fly. Kolejnym etapem rozwoju firmy był wykup menadżerski od Epic Games w 2015 roku przez Sebastiana Wojciechowskiego, jednego z ówczesnych managerów People Can Fly oraz członka zarządu spółki.
Jednym z atutów People Can Fly jest międzynarodowy zespół około 250 pracowników i współpracowników, w tym około 190 profesjonalistów pracujących nad produkcją gier w 4 studiach i 2 start-up studiach, zlokalizowanych na dwóch kontynentach, w tym w ostatnio otworzonym start-up studiu w Łodzi. Taka struktura ułatwia dostęp do najlepszych specjalistów w dziedzinie produkcji gier na całym świecie oraz daje People Can Fly możliwość realizacji co najmniej dwóch gier z segmentu AAA jednocześnie.
Rynek gier AAA:
Zgodnie z danymi Superdata (Nielsen) gry z segmentów premium (gry AAA) na PC i konsole stanowiły około 17,4% (łącznie 19 mld USD) wartości całego rynku gier wideo w 2019 r. (łącznie 109,4 mld USD). Superdata prognozuje, że w roku 2020 segment gier AAA osiągnie wartość blisko 20 mld USD.
Doradcami procesu IPO spółki PCF Group S.A. są: Trigon Dom Maklerski – globalny koordynator, Greenberg Traurig Grzesiak – doradca prawny, Grant Thornton – audytor oraz cc group – relacje inwestorskie i public relations IPO.
1 Gry segmentu AAA to wysokobudżetowe produkcje charakteryzujące się wysoką jakością, przeznaczone na komputery osobiste (PC) oraz konsole Play Station i Xbox oraz dostępne do nabycia w globalnej dystrybucji cyfrowej – m.in. na platformach dystrybucyjnych Steam, PlayStation Store oraz Microsoft Store, jak również w wersji pudełkowej.
Źródło: Spółka