Ruszyła emisja akcji DRAGO entertainment – twórca gier chce pozyskać do 2 mln zł | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
14 wrz 2020, 10:04

Ruszyła emisja akcji DRAGO entertainment – twórca gier chce pozyskać do 2 mln zł

DRAGO entertainment, doświadczony producent gier i autor tytułów z gatunku symulatorów – oficjalnie rozpoczął publiczną ofertę akcji (IPO) o wartości do 2 mln zł. Od dziś więksi inwestorzy mogą składać zapisy w ramach I transzy o wartości 1 mln zł, co jest równe progowi dojścia emisji do skutku. 22 września ruszy kolejny etap emisji i rozpoczną się zapisy w ramach II transzy, również o wartości 1 mln zł. Celem emisji jest produkcja nowych gier oraz wsparcie marketingowe aktualnie realizowanych projektów. Jeszcze w tym roku DRAGO entertainment planuje złożenie wniosku o wprowadzenie do obrotu na rynku NewConnect. Wśród zapowiedzianych na platformie Steam produkcji znaleźć można sześć gier z gatunku symulatorów oraz jedną średnio-budżetową produkcję z gatunku FPS/ survival. Kolejne zapowiedzi zaprezentowane zostaną przez Studio już niebawem.

Spółka rozpoczęła IPO, z którego chce pozyskać do 2 mln zł. Cena emisyjna w dwóch transzach będzie taka sama. – Dzisiaj ruszyła pierwsza runda emisji, kierowana do większych inwestorów zainteresowanych złożeniem zapisów na akcje o wartości do 1 mln zł. Łącznie z wpływami z drugiej transzy, 2 mln zł posłużą nam na stworzenie trzech nowych projektów, które zasilą nasze portfolio produkcyjne. Pozostałą część kwoty przeznaczymy na dokończenie tytułów, które są już w trakcie produkcji, między innymi Red Frost, Airport Contaband, Gas Station Simulator, czy Food Truck Simulator – informuje Joanna Tynor, prezes DRAGO entertainment. – Oferta publiczna jest kolejnym krokiem milowym w drodze do osiągnięcia naszego głównego celu, jakim jest dołączenie do grona spółek notowanych na rynku NewConnect – dodaje.

Drugi etap emisji rozpocznie się 22 września. Warunki oferty będą prezentowane od 21 września na platformie CrowdConnect.pl.

Firmą inwestycyjną pośredniczącą w oferowaniu akcji jest Dom Maklerski INC SA.

Cele emisji:

  • Finalizacja rozpoczętych już produkcji – w tym Gas Station Simulator, Food Truck Simulator, Airport Contaband, ich marketing oraz porting na konsole nowej generacji: PS4, Xbox i Nintendo Switch
  • Dopracowanie i wydanie średniobudżetowej gry w klimacie post-apokaliptycznym pt. Red Frost
  • Produkcja nowo zapowiedzianego tytułu Winter Survival Simulator
  • Produkcja kolejnych gier, będących w fazie pre-marketingu oraz jeszcze niezapowiedzianych projektów, które są w fazie pre-produkcji
  • Rozpoczęcie prac nad sequelem do gry Treasure Hunter Simulator
  • Utworzenie wewnętrznego działu odpowiedzialnego za zarzadzanie społecznością graczy

- Do końca 2022 roku zamierzamy wydać zapowiadane przez nas nowe produkcje. Wcześniej jednak, do części z nich, udostępnimy bezpłatne prologi, które powinny przyczynić się do zwiększenia community – komentuje Lucjan Mikociak, szef studia DRAGO entertainment. – Jednocześnie szacujemy, że koszty produkcji większości gier finansowanych ze środków z emisji Nowych Akcji, będą wynosiły ok. 300 000,00zł. per tytuł – dodaje.

W 2021 roku na rynku pojawi się Winter Survival Simulator, inspirowany wyprawami znanego podróżnika. Nowo zapowiedziany tytuł Studia jest kolejnym, po Red Frost, projektem Spółki utrzymanym w survivalowej konwencji. Gracz będzie mieć za zadanie wędrować po parku stanowym w USA wśród wzgórz Mount Washington. Rolę konsultanta merytorycznego przy projekcie pełni Marek Kamiński – zdobywca obu biegunów Ziemi.

Prace nad tytułami Spółki wspiera Movie Games SA, które pełni rolę wydawcy.

Aktualnie na TOP Wishlist platformy Steam znajduje się pięć autorskich tytułów studia. Seria gier DRAGO entertainment. 

W grudniu zeszłego roku DRAGO entertainment zakończyło kampanię crowdfundingową, w efekcie której studio pozyskało 1,3 mln zł, w tym 0,2 mln zł od inwestora instytucjonalnego.

O DRAGO:

DRAGO entertainment SA, powstała w 1998 roku w Krakowie. Przez pierwsze lata działalności spółka koncentrowała się na tworzeniu innowacyjnych projektów na zlecenie, które w większości finansowane były przez międzynarodowych wydawców gier. Spółka wzmacniała kompetencje zespołu i budowała profesjonalny team oraz opracowywała własne tytuły, by w 2018 roku podjąć decyzję o przyjęciu nowej strategii i skoncentrowaniu się na produkcji własnych gier. W ten sposób, w grudniu 2018 roku na rynku światowym zadebiutowała gra spółki – Treasure Hunter Simulator. Wydawcą tytułu jest notowana na NewConnect spółka Movie Games. Koszty produkcji, zwróciły się w pierwszej dobie po premierze gry.

Obecnie DRAGO entertainment pracuje nad kilkoma własnymi symulatorami oraz jedną grą średniobudżetową.

Źródło: Spółka

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości