Ambra planuje zainwestować 20 mln zł w roku obrotowym 2020/21, nie przewiduje przejęć | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
16 wrz 2020, 14:46

Ambra planuje zainwestować 20 mln zł w roku obrotowym 2020/21, nie przewiduje przejęć

Ambra planuje zainwestować 20 mln zł w roku obrotowym 2020/21, nie przewiduje przejęć - poinformował podczas telekonferencji wiceprezes spółki Piotr Kaźmierczak. Prezes Ambry Robert Ogór zapowiedział w br. obrotowym otwarcie kilku sklepów Centrum Wina/Distillers, ale poza galeriami handlowymi.

"Capex w zakresie aktywów trwałych na poziomie 20 mln zł w najbliższym roku zostanie utrzymany. Nie planujemy natomiast na ten rok akwizycji, nie mamy takich projektów, które mogłyby być zrealizowane w bieżącym roku obrotowym" - powiedział wiceprezes.

W roku 2019/2020 wydatki inwestycje grupy wyniosły ponad 34 mln zł i były blisko dwukrotnie wyższe niż w poprzednim roku. Ambra modernizowała jedną z linii produkcyjnych w zakładzie w Woli Dużej. Przejęła brakującą połowę praw do marek Pliska i Słoneczny Brzeg. W Czechach sfinalizowała trzy akwizycje spółek dające podstawy do budowy organizacji sprzedaży win i alkoholi premium oraz zakupiła markę Sange de Taurwin w Rumunii.

Ambra zajmuje się produkcją, importem i dystrybucją win i innych alkoholi w Europie Środkowo-Wschodniej. 77,1 proc. przychodów grupy realizowanych jest w Polsce, 14 proc. sprzedaży stanowi rynek rumuński, a ponad 8,9 proc. to Czechy i Słowacja. Pod marką Centrum Wina/Distillers Limited prowadzi też w Polsce 31 sklepów specjalistycznych oraz sprzedaż do 1.500 punktów gastronomii.

Prezes spółki Robert Ogór zapowiedział w środę, że w bieżącym roku obrotowym grupa planuje otwarcie kilku nowych sklepów Centrum Wina/Distillers Limited, ale poza galeriami.

Prezes jest ostrożny w przewidywaniach perspektyw dla grupy w najbliższych miesiącach.

"Z tego dobrego dla rynku lata nie wyciągamy daleko idących wniosków na kolejne miesiące. Musimy poczekać na wrzesień, październik, jak będzie wyglądać sytuacja rynkowa i społeczna. Patrząc na to, co się działo w okresie lockdownu, kiedy zakupy wina w sklepach detalicznych nie spadły, a nawet minimalnie wzrosły, mamy nadzieję, że nieprzewidywalne okoliczności pozwolą przynajmniej na utrzymanie konsumpcji wina na niezmiennym poziomie, może nawet na małym plusie" - powiedział.

"Jeśli chodzi o nasze przychody, to chcemy kreować wartość, żeby udało nam się rosnąć szybciej niż rynek. Do tej pory nam się to udaje, także dzięki temu, że otwieramy nowe segmenty. Niezmiennie naszym celem jest wygrywanie z rynkiem. Liczba czynników nieprzewidywalnych dramatycznie wzrosła. Warto przyglądać się i odpowiednio reagować na zmieniającą się sytuację" - dodał.

Według prezesa wspierać tegoroczną sprzedaż mają m.in. własne wina w ramach projektu Winiarnia Zamojska.

Dynamika przychodów ze sprzedaży na głównych rynkach działalności grupy wzrosła w roku obrotowym 2019/2020 o 9 proc. do 582,7 mln zł. EBIT zwiększył się o 5,2 proc. do 58,5 mln zł. Zysk netto akcjonariuszy Ambra wyniósł 34,7 mln zł, czyli był o 5,5 proc. wyższy niż rok wcześniej.

Rynek wina w Polsce w tym czasie wzrósł o 7,8 proc. 3,412 mld zł.

(PAP Biznes), #AMB

epo/ gor/

Zobacz także: Ambra SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości