Właściciel Answear. com, platformy cyfrowej sprzedaży odzieży w Europie Środkowo-Wschodniej, złożył prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego i chce zadebiutować na GPW pod koniec 2020 roku - poinformowała spółka w komunikacie.
Answear. com jest internetową platformą sprzedażową z odzieżą, obuwiem oraz akcesoriami, która działa od 2011 r.
Spółka prowadzi obecnie działalność w 7 krajach Europy Środkowo-Wschodniej: w Polsce, w Czechach, na Słowacji, Węgrzech, Rumunii, Bułgarii i na Ukrainie. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30 proc. udziału w całkowitych przychodach spółki.
Sklep oferuje około 80 tys. produktów z ponad 350 światowych marek. Istotną częścią oferty są marki premium (np. Diesel, Guess Jeans, CK, Tommy Hilfiger, Valentino, DKNY). Produkty z niższej półki cenowej są oparte głównie o markę własną Answear LAB.
Przychody ze sprzedaży spółki w 2019 roku wyniosły 311,2 mln zł, co oznaczało wzrost rdr o ok. 40,9 proc.
Właścicielem platformy Answear. com jest Wearco. Spółka jest w trakcie rejestracji zmiany nazwy na Answear. com SA. (PAP Biznes)
seb/ ana/