Amica spodziewa się poprawy wyników grupy w III kw. 2020 roku rdr
Amica odnotowuje obecnie dalszą odbudowę popytu m.in w Polsce i spodziewa się poprawy wyników grupy w III kw. 2020 roku rdr - poinformował podczas wideokonferencji członek zarządu spółki Michał Rakowski. Dodał, że w całym bieżącym roku Amica spróbuje osiągnąć zeszłoroczne wyniki.
"Spodziewamy się, że w III kw. wyniki grupy będą lepsze w kontekście sprzedaży i wszystkich wyników" - powiedział Rakowski.
"Grupa odnotowała odbudowanie się popytu na rynku polskim w drugim kwartale 2020 roku, jest to dla nas bardzo pozytywny sygnał, rynek polski odbudował się najlepiej. Mamy kontynuację odbudowy w kolejnych miesiącach, czyli w lipcu i sierpniu. Również będąc w połowie września, widzimy, że popyt na rynku polskim jest mocny i ewidentnie pomaga nam w osiąganiu wyników grupy w 2020 roku" - dodał.
Członek zarządu Amiki powiedział, że motorami wzrostu wyników grupy w III kwartale poza Polską ma być rynek niemiecki, skandynawski oraz rosyjski.
Jego zdaniem wyższe wydatki na remonty kuchni i zakup sprzętu AGD mogą wynikać z oszczędności gospodarstw domowych w związku z mniejszymi wydatkami m.in na wakacje, czy restauracje.
W III kwartale 2019 roku przychody grupy wyniosły 807,5 mln zł, EBITDA 61,7 mln zł, EBIT 47,4 mln zł, a zysk netto 32,5 mln zł.
"Dla całego roku jeszcze trudno powiedzieć. Przełom III/IV kwartału sezonowo był dla nas najlepszy w roku. Przy braku założenia lockdownów w większości gospodarek i przy obserwacji odbicia, które ma miejsce, można się spodziewać, że będziemy próbować osiągnąć zeszłoroczne wyniki, ale dzisiaj za wcześnie, żeby prognozować IV kwartał. Powalczymy" - powiedział członek zarządu.
W 2019 roku przychody grupy wyniosły 3,02 mld zł, EBITDA 222,5 mln zł, EBIT 167,2 mln zł, a zysk netto 109,6 mln zł.
Po pierwszym półroczu 2020 roku skonsolidowane przychody Amica spadły o 6,4 proc. do 1,27 mld zł. EBIT zmniejszył się o 4,1 proc. do 58,5 mln zł, EBITDA wzrosła o 0,5 proc. do 87,9 mln zł. Zysk netto j.d. zwiększył się o 4,2 proc. do 39,6 mln zł.
Rynek polski stanowił 27 proc przychodów grupy w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku, kierunek Zachód to 44 proc., 14 proc. Wschód, 9 proc. Północ, a 6 proc. Południe.
(PAP Biznes), #AMC
epo/ gor/
