PunkPirates publikuje plany rozwoju na lata 2020-2021
Spółka PunkPirates ogłosiła w dniu 21 września 2020 roku plany rozwoju na lata 2020-2021. Celem strategicznym jest osiągnięcie wiodącej pozycji na rynku produkcyjnym i wydawniczym gier rozszerzonej rzeczywistości wśród spółek notowanych na GPW. Zarząd deklaruje, że będzie się koncentrować na grach VR ze względu na wysoką dynamikę wzrostu wartości tego segmentu, a także posiadane w tym obszarze kompetencje.
Aby zrealizować cel strategiczny, Spółka planuje wydawać cztery gry w ciągu roku kalendarzowego, z premierą raz na kwartał. Spółka wydała dotychczas trzy gry z serii Escape Room VR, które sprzedały się w łącznej liczbie ponad 90 tys. egzemplarzy, ponadto w przygotowaniu ma cztery kolejne tytuły, z czego dwa powinny mieć premierę w 2020 roku. Najbliższa gra – DANGER! COVID-19 – ukaże się pod koniec września 2020 roku. Łącznie, do końca 2021 roku, Spółka planuje wyprodukować i wydać sześć nowych gier VR.
Plany rozwoju zakładają efektywność kosztową oraz krótki cykl produkcji gier:
- proces produkcyjny będzie oparty głównie na współpracy z zewnętrznymi zespołami (obecnie Spółka pracuje z czterema zespołami produkcyjnymi),
- budżet produkcyjny jednej gry nie powinien przekroczyć kwoty 500 tys. PLN,
- cykl produkcyjny jednej gry nie powinien być dłuższy niż 12 miesięcy.
Gry VR są stosunkowo młodym, ale bardzo dynamicznie rosnącym segmentem branży gamingowej. Obecnie wartość globalnego rynku gier VR wynosi ok 13 mld USD i rośnie w tempie ok. 25 proc. rocznie. Atrakcyjność tej branży dostrzegają też inne polskie studia, które w ostatnim czasie komunikowały zamiar rozpoczęcia projektów VR. My już mamy w tym obszarze zbudowane kompetencje potwierdzone trzema tytułami z serii Escape Room VR, które sprzedały się w liczbie ponad 90 tys. sztuk. Ponadto wyróżnia nas efektywny model biznesowy – proces produkcji opieramy na współpracy z zewnętrznymi zespołami deweloperów, dzięki czemu jesteśmy w stanie wydawać dużo dobrych jakościowo gier. Mamy też środki na sfinansowanie naszego pipeline’u - komentuje plany strategiczne, Leszek Krajewski, członek Zarządu PunkPirates.
Najbliższy tytuł Spółki, który ma się ukazać jeszcze we wrześniu, to DANGER! COVID-19. Gracz wcieli się w rolę naukowca, który jako pierwszy odkrywa zagrożenie wycieku groźnego wirusa poza mury laboratorium i musi jak najszybciej powstrzymać narastające niebezpieczeństwo pandemii. Gra będzie dostępna na platformach Oculus Store, Viveport oraz Steam VR. Gra będzie kosztowała 6,99 USD, a celem minimum jest sprzedaż w liczbie minimum 25 tys. sztuk w rok od premiery.
Kolejne zapowiadane gry to:
- Wild Shooter VR; planowana premiera: Q4 2020, planowana cena: 14,99 USD, cel sprzedażowy: minimum 50 tys. sztuk w rok od premiery;
- Death Manager VR; planowana premiera: Q1 2021, planowana cena: 24,99 USD, cel sprzedażowy: minimum 100 tys. sztuk w rok od premiery;
- Titans VR; planowana premiera: Q2 2021, planowana cena: 24,99 USD, cel sprzedażowy: minimum 50 tys. sztuk w rok od premiery.
Spółka zamierza samodzielnie finansować proces produkcyjny – ze środków pochodzących ze sprzedaży wydawanych gier, a także z dezinwestycji portfela IQ Partners (m.in. ze sprzedaży udziałów w Prowly, platformy do zarządzania komunikacją PR, którą przejął amerykański SEMrush).
W ramach naszej strategii planujemy także współpracować z innymi deweloperami w celu portowania na VR wybranych gier o dużym potencjale monetyzacyjnym, jak również z globalnymi platformami sprzętowymi i wydawniczymi. W sierpniu podpisaliśmy umowę z Pico Interactive, która daje nam ekspozycję na rynki azjatyckie i umożliwia przenoszenie posiadanych gier na nowe, samodzielne, urządzenia VR. Obecnie pracujemy nad uruchomieniem kolejnych projektów tego typu, zarówno z producentami sprzętu, jak i deweloperami gier - dodał Leszek Krajewski.
O PunkPirates:
PunkPirates to obecnie jedyna spółka notowana na rynku głównym GPW, która daje ekspozycję na produkcję i wydawanie gier VR. Wirtualna rzeczywistość umożliwia graczom głębszą immersję w świat przedstawiony w grze i w związku z tym zapewnia unikalne doznania. Dotychczasowe tytuły PunkPirates to Escape Room VR, Escape Room VR: Inner Voices oraz Escape Room VR: Stories.
Gry VR są dynamicznie rosnącym segmentem branży gier video. Według analiz IMARC Group wartość globalnego rynku gier VR wyniosła w 2019 roku ok. 13 mld USD, a prognozowany wzrost do roku 2025 ma wynieść ok. 25% rocznie. Popularne urządzenia to: Oculus Quest (samodzielne okulary wirtualnej rzeczywistości, nie wymagające podłączenia do PC), Oculus Rift, HTC Vive oraz Valve Index (podłączane do PC) oraz PlayStation VR (podłączane do konsoli VR).
Źródło: Spółka, #PUN
